וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נוסעי "רייצ'ל קורי": לא נרצה להיות קדושים

פעילי השלום הנמצאים על סיפונה של אוניית "רייצ'ל קורי" ממשיכים בהכנותיהם לקראת הניסיון להעביר ציוד סיוע לרצועת עזה, אך גם חוששים מהתגובה הישראלית

נוסעי אוניית "רייצ'ל קורי", העושה את דרכה לעזה לא רוצים להפוך ל"גיבורים או קדושים", נוכח אירועי השתלטות צה"ל על אוניות המשט לעזה. על האונייה נמצאים 19 בני אדם – חמישה אזרחים אירים, שישה מלזים ושמונה אנשי צוות. היא נושאת 1,000 טון סיוע לתושבי הרצועה.

"אנו נרגשים. אנו מפחדים. אנחנו אנשים רגילים. אנחנו לא רוצים להיות גיבורים או קדושים, אבל אנו צריכים להמשיך קדימה", אמרה ג'ני גראהם לעיתון "בלפסט טלגרף". "אנשים לחוצים אבל לא נסתובב אלא אם אנחנו ממש ממש חייבים".

יחד עם ג'ני גראהם נמצאים על האונייה גם בעל, חתן פרס נובל לשלום מיירד קוריגן מגווייר, סגן מזכ"ל האו"ם לשעבר דניס האלידיי והקולנוענית פיונה תומפסון. האונייה צפויה להגיע למרחק של כ-50 קילומטרים מחופי עזה מחר בערב או בשבת בבוקר.

אתמול אמר אחד מאנשי צוות האונייה, הנמצאת בבעלות אירית, כי הנוסעים יתבקשו לא לפעול באלימות במקרה של מבצע ישראלי נגד האונייה. "אציע לנוסעים ולצוות לשבת בשקט כשידיהם גלויות כדי שהם לא יוכלו לעשות מה שהם עשו ביום שני ולטעון שאנחנו תקפנו אותם", אמר דרק גרהאם לרשת הטלוויזיה האירית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully