וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מזכ"ל האו"ם: "להסיר לאלתר המצור על עזה"

גלי ההדף ממבצע הקומנדו הימי ובלימת המשט לעזה ממשיכים להכות בישראל כשבאן קי-מון קורא להסיר את המצור באופן מיידי. בנוסף, הוא מצפה שישראל תבצע חקירה "מלאה ומפורטת" של התקרית

באן קי-מון, המזכיר הכללי של האו"ם, דרש הלילה (חמישי) מישראל להסיר לאלתר את המצור המוטל על רצועת עזה לאור התוצאות ההרסניות של סיכול המשט לעזה בתחילת השבוע. בשובו מביקור בברזיל, מלאווי ואוגנדה אמר באן לכתבים בניו יורק כי מה שהוביל לתוצאות הטרגיות של המשט מלכתחילה הוא המצור ה"פסול, הלא-יעיל והלא מתאים".

באן הוסיף כי על ממשלת ישראל לספק "דין וחשבון מלא ומפורט" על פשיטת הקומנדו הימי על הספינה "מרמרה" במהלכה נהרגו תשעה בני אדם. מזכ"ל האו"ם אמר עוד כי הוא בוחן "מספר אופציות" לביצוע חקירה "מהירה, אמינה, נטולת פניות ושקופה" לאירועים, כפי שדרשה מועצת הביטחון של הארגון שהוא עומד בראשו.

מוקדם יותר אתמול החליטה מועצת זכויות האדם של האו"ם להקים ועדת בדיקה משלה לתקרית. "יש לעשות כל שניתן בכדי למנוע הישנות של מקרים כאלו בעתיד", אמר באן, "כל הצדדים הנוגעים בדבר צריכים לפעול באחריות ובכפוף לחוק הבינלאומי".

במהלך החודשים האחרונים חזר באן על קריאתו להסיר את המצור על עזה, "אם זה היה נעשה, הטרגדיה הזו היתה נמנעת", הוסיף מזכ"ל האו"ם. נוכח מאמצי ארה"ב והקוורטט לחדש את המשא ומתן המדיני בין ישראל והפלסטינים, הדגיש באן כי קיים צורך ל"שיפור יסודי במצב ההומניטרי ברצועת עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully