וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: "זכותה של ישראל להגן על האינטרסים שלה"

סגן נשיא ארה"ב מגבה את הפעולה הישראלית שכן לדבריו מדובר בהגנה על האינטרסים הביטחוניים של ישראל. אולם, הוא קרא גם לישראל להפגין "נדיבות" כלפי האוכלוסייה הפלסטינית בעזה ואמר שעל ישראל לחקור את אירועי המשט

בשעה שהיא תחת התקפה בינלאומית נוכח ההשתלטות הצבאית על המשט לעזה מקבלת הלילה (חמישי) ישראל חיזוק מכיוונו של סגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. בראיון שהעניק לרשת PBS התייחס ביידן למבצע הישראלי ואמר כי מדובר במעשה שהוא תולדה של "זכותה המלאה של ישראל להגן על האינטרסים הביטחוניים שלה". ביידן הוסיף ואמר: "הכל נובע משני עניינים – הדבר הראשון – חמאס, הדבר השני – על ישראל להיות נדיבה יותר באופן יחסי לאוכלוסייה הסובלת בעזה".

סגן הנשיא האמריקאי הוסיף שאילו מארגני המשט היו נענים לדרישה הישראלית לעגון באשדוד בכדי שישראל צוכל לבדוק את תכולת הספינות, המשט היה עובר ללא בעיות. "הישראלים אמרו – אתם שטים בים התיכון, אם תעגנו קצת צפונית מעזה תוכלו לפרוק את הציוד ואנחנו נעביר אותו לעזה, אז מה הסיפור? מדוע להתעקש להגיע ישירות לעזה? זה לגיטימי שישראל תאמר להם 'אנחנו לא יודעים מה יש על הספינה ורוצים לבדוק אותה".

ביידן דחה גם את החלטת המועצה לזכויות אדם של האו"ם מאמש להקים צוות בדיקה עצמאי, שיחקור את אירועי פשיטת הקומנדו הישראלי על המשט וקרא לפתוח בחקירה ש"תנוהל על ידי ישראל". גם משרד החוץ הישראלי תקף את המועצה לזכויות אדם של האו"ם שגם גינתה את ישראל וקראה להסרת המצור על רצועת עזה.

דובר משרד החוץ יגאל פלמור מסר אמש, כי "המועצה המתקראת 'זכויות אדם' המיטה על עצמה חרפה פעם נוספת, כאשר בהמשיכה להתעלם מבעיות של זכויות אדם בכל העולם, היא חוזרת ומתמקדת פעם אחר פעם בישראל, כמו לווייתן שמתעקש להתאבד ולעלות על החוף. למועצה הזו לא נותרה אפילו מעט אמינות שאותה היא יכולה לאבד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully