וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפגניסטן: טליבן שיגר רקטות לעבר כינוס שלום

לוחמי טליבן שיגרו מספר רקטות לעבר אוהל בבירה קאבול, בו נאם הנשיא קרזאי, אך לא היו נפגעים. הנשיא מקווה להגיע להסכם שיביא לסיום תשע שנות הלחימה במדינה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

חולייה של ארגון הטליבן תקפה היום (רביעי) את כינוס השלום שארגן הנשיא חמיד קרזאי. מספר רקטות נורו לעבר האוהל הגדול שהוקם בקאבול בו התכנסו זקני שבטים, מנהיגים קהילתיים ובכירים אפגניים. הן החטיאו את המטרה.

השוטרים שאבטחו את האירוע ניהלו קרב עם החולייה, הרגו שניים מחבריה ועצרו את השלישי. דובר של הטליבן אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי ארבעה מחבלים מתאבדים, חמושים ברובים ובמטולי רקטות, נשלחו לפגוע בכינוס.

קרזאי, שנבחר בשנית לנשיאות על רקע טענות לזיופים בבחירות, זימן 1,600 משתתפים לאירוע, המכונה בעגה המקומית "ג'ירגה" על מנת למצוא פתרון למלחמה המתנהלת במדינה בתשע השנים האחרונות. בכוונתו לזכות בהסכמה לאומית לתכניתו להציע ללוחמי טליבן תמריצים כלכליים על מנת שיניחו את נשקם. התקפת הטליבן אירעה במהלך נאום הפתיחה שלו.

לאחר שחידש את נאומו, פנה קרזאי לטליבן ואמר שפעולותיו גורמים לכוחות הבינלאומיים שהם כה שונאים להישאר במדינה. "אתם צריכים להעניק את ההזדמנות לכוחות הזרים לעזוב. עשו עמי שלום ולא יהיה צורך בזרים כאן. כל עוד אתם לא מדברים איתנו, לא עושים עמנו שלום, לא ניתן לזרים לעזוב".

הג'ירגה אמורה להימשך שלושה ימים, ובסיומה צפויה להתפרסם הצהרה על הצעדים שיש לנקוט כדי להביא לסיום הלחימה, אילו קבוצות צריכות להיכלל, וכיצד יש לפנות אליהן.

קרזאי דחה את הכינוס בחודש על מנת לנסוע לוושינגטון לפגישה עם ברק אובמה. גורמים באפגניסטן מתחו ביקורת על הנשיא בטענה כי רוב המוזמנים הם בעלי בריתו, וכי הוא לא הזמין אף בכיר בטליבן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully