וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"ש: "שחרור עצורי המשט בא למנוע נזק"

היועץ המשפטי יהודה וינשטיין הסביר שההחלטה לשחרר את העצורים המעורבים בתקיפת חיילי השייטת נבעה מהרצון לצמצם נזק מדיני. "המשך החזקתם היה מסב נזק לישראל"

היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין נימק היום את החלטתו לגרש את פעילי המשט הטורקים. בהודעה שהעביר נכתב, כי אתמול התכנסה ועדת השרים לענייני ביטחון לאומי לדיון בפרשת המשט, ובה המליץ הדרג המדיני הבכיר ליועץ המשפטי לאפשר את הרחקת כל הזרים שהגיעו במשט החשודים בעבירות פליליות. הטעמים להמלצה היו שיקולים הנוגעים ליחסי החוץ והביטחון של מדינת ישראל.

היועץ הוסיף, כי הוא ערך דיון עם פרקליט המדינה משה לדור, בכירי משרד המשפטים, גורמים במשטרת ישראל, משרד החוץ ומשרד הביטחון, ובסיומו החליט לאפשר את הרחקת כל הזרים שהיו מעורבים בפרשה.

לדברי וינשטיין, הוא הגיע להחלטה "לאחר ששקלתי מחד את האינטרס הציבורי הכללי שבמיצוי הדין, ומאידך, את המלצת הדרג המדיני, שהתבססה, בין השאר על החלטת מועצת הביטחון מיום 1.6.2010 שביקשה את שחרורם המידי של כל האזרחים שהגיעו במשט, ועל פניות ממדינות וגופים בינ"ל נוספים שהגיעו בנדון".

הוא הוסיף ואמר, כי "שקלתי את העובדה כי במסגרת האירועים נהרגו תשעה ממשתפי המשט ונפצעו כמה עשרות מתוכם... והגעתי למסקנה כי האינטרסים הציבוריים המדיניים והביטחוניים, שבגינם המליץ בפני הדרג המדיני את המלצתו, הם השיקולים הגוברים בנסיבות העניין, וכי המשך החזקתם של גורמים אלה בארץ יהיו בו כדי להזיק לאינטרסים חיוניים של המדינה יותר מאשר להועיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully