וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ הטורקי: "עתיד היחסים תלוי בישראל"

מסרים מרגיעים ראשונים מגיעים משר החוץ הטורקי. במסיבת עיתונאים באנקרה אמר אחמט דאווט אולו כי "הגיע הזמן להחליף את הזעם ברוגע. עתיד היחסים בין טורקיה לישראל תלוי אך ורק בגישת ישראל. טורקיה מוכנה לנרמל את היחסים, אם ישראל תסיר את המצור מעל עזה"

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: דורון שטיין)

מסרים סותרים מגיעים מטורקיה. בעוד שראש הממשלה רג'יפ טייפ ארדואן ממשיך להשתלח ולמתוח ביקורת חריפה על ישראל ועל מהלך ההשתלטות על הספינות לעזה, נשמעים אחר הצהרים קולות ממשרד החוץ הטורקי שקוראים להרגעת הרוחות.

שר החוץ הטורקי אחמט דאווט אולו שהיה בימים האחרונים בוושינגטון אמר בצהרים במסיבת עיתונאים באנקרה כי "הגיע הזמן שהרוגע יחליף את הזעם. עתיד היחסים בין טורקיה לישראל תלוי אך ורק בגישת ישראל. אנו נהיה מוכנים לשוב ולנרמל את היחסים עם ישראל, אם היא תסיר את המצור מעל עזה". יחד עם זאת הוסיף דאווט אולו כי "טורקיה תפתח בשיחות עם האו"ם להקמת ועדת חקירה בינלאומית לחקירת אירועי ההשתלטות על המשט".

לצד המסר ממשרד החוץ הטורקי מגיעים מסרים חריפים הרבה יותר מארדואן. מוקדם יותר נמסר כי ראש ממשלת טורקיה שוחח אמש עם ראש ממשלת חמאס ברצועת עזה איסמעיל הניה. בשיחה העביר הניה לעמיתו הטורקי את תנחומי ממשלתו ואת תנחומי העם הפלסטיני למותם ופציעתם של פעילים טורקים על ספינת "מרמרה", שהייתה בדרכה לרצועת עזה. במהלך השיחה הבהיר ארדואן להניה כי הוא עומד לצד עזה: "נמשיך לתמוך בכם אפילו אם נישאר לבדנו". את ההשתלטות על הספינה כינה בימים האחרונים ארדואן כטרור מדינתי וכטבח.

ארדואן סיפר עוד לעמיתו מחמאס כי הוא מנהל ביממה האחרונה מגעים עם גורמים בינלאומיים במטרה לקרוא להם לפעול למען הסרת המצור על עזה. "משט הספינות לרצועת עזה כלל נציגים מ-33 מדינות", הוסיף ארדואן. "זו הוכחה לכך שישראל לא התעמתה רק עם טורקיה אלא עם כל העולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully