וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש ממשלת תאילנד שרד הצבעת אי-אמון

ראש ממשלת תאילנד שרד הצבעת אי-אמון נגדו שהועלתה על ידי האופוזיציה. הוא הואשם בניהול כושל של המשבר הפוליטי החמור במדינה, במהלכו נהרגו 88 בני אדם

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

ראש ממשלת תאילנד שרד היום (רביעי) הצבעת אי-אמון בממשלתו. האופוזיציה דרשה את ההצבעה על רקע ההפגנות הנרחבות במשך שבועות רבים, במהלכן נהרגו 88 בני אדם ונגרם נזק לתיירות והכלכלה במדינה.

בני בריתו של אבהיסיט וג'ג'יווה תמכו בו בהצבעה, אותה גם שרדו סגנו ושר החוץ, בגין ניהול המשבר הפוליטי החמור ביותר בהיסטוריה המודרנית של תאילנד. ביום שני קרא בכיר באו"ם לקיים חקירה עצמאית של פעילות הצבא לפיזור מאחז אנשי החולצות האדומות במרכז בנגקוק ב-19 במאי.

במהלך דיון שארך יומיים ושודר בשידור חי בטלוויזיה האשימה האופוזיציה את הממשלה בהפרת זכויות אדם של אלפי מתנגדיה שהפגינו במשך תשעה שבועות. הממשלה גם הואשמה בשחיתות וניהול כלכלי כושל. בנוסף, שר החוץ עומד בפני האשמות של חוסר נאמנות לבית המלוכה – האשמה חמורה מאוד בתאילנד.

בתום הדיון זכה אבהיסיט ב-246 קולות נגד אי-האמון, לעומת 186 בעדו. הוא עדיין לא הכריז על מועד הבחירות, כפי שדרשו ממנו המפגינים, בטענה שיש לייצב את המצב במדינה לפני שניתן יהיה ללכת לקלפי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully