וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצירי המשט לעזה גורשו לארצות מוצאם

גירוש העצירים מהמשט לעזה החל לפנות בוקר עם הגעתו של אוטובוס ראשון ובו עצירים לגשר אלנבי וחצייתו לירדן. שני אוטובוסים נוספים חצו לירדן זמן קצר לאחר מכן ועליהם סך הכל 124 עצירים

גירוש העצירים מהמשט לעזה החל לפנות בוקר (רביעי) עם הגעתו של אוטובוס ראשון ובו עצירים לגשר אלנבי וחצייתו לירדן. גירוש העצירים החל קרוב לשעה 5:00 בבוקר ובעקבות האוטובוס הראשון עשו את דרכם שני אוטובוסים נוספים לגשר אלנבי. מהרשויות בירדן נמסר כי העצירים הגיעו לתחומה. על שלושת האוטובוסים היו 124 עצירים אזרחי מרוקו, ירדן, מאוריטניה, פקיסטן, אינדונזיה, סוריה וכווית. עם הגיעם לירדן יגורשו לארצות מוצאם.

הליך גירושם של 380 עצירים נוספים מהמשט לעזה, כולם אזרחים טורקים, החל הבוקר דרך נמל התעופה בן גוריון. קרוב ל-5:00 עשה את דרכו אוטובוס ראשון של אזרחים טורקים, שנעצרו בהשתלטות צה"ל על המשט, מכלא אלה שבבאר שבע לנמל התעופה. מחדר המצב של משרד החוץ נמסר כי במהלך הבוקר ייצאו אוטובוסים נוספים ועליהם אזרחים טורקים מעצירי המשט לנמל התעופה בן גוריון. עוד נמסר כי לנמל התעופה צפויים להגיע שלושה מטוסים מטורקיה באמצעותם יגורשו בהמשך היום יתר העצירים.

גירוש עצירי המשט החל בעקבות החלטת הקבינט המדיני ביטחוני מאתמול לפיה העצירים יגורשו מייד בכפוף להליכים המשפטיים הקבועים בחוק. לפי הערכת הממשלה הגירוש יסתיים תוך 48 שעות.

בתוך כך, העיתון האירי "Irish Times" דיווח כי ספינת המסע רייצ'ל קורי, הצפויה לשוט לרצועת עזה, ממתינה במזרח הים התיכון לסיומם של התיקונים בספינה צ'אלנג'ר 2 אשר אמורה לחבור אליה. מארגנת המשט לעזה, גרטה ברלין, אמרה הלילה כי" ישראל יכולה לגרור את הספינה רייצ'ל קורי לנמל אשדוד כפי שעשתה עם שאר הספינות או שהיא יכולה להראות רצון טוב בפני העולם ולאפשר לה להמשיך לרצועת עזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully