וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "לחקור המשט באופן חסר פניות"

נשיא ארה"ב שוחח עם נשיא טורקיה והביע את תנחומיו על ההרוגים במהלך השתלטות צה"ל על ספינות המשט לעזה. "יש למצוא דרך טובה יותר לספק עזרה הומניטרית לעזה מבלי לפגוע בביטחון ישראל"

נשיא ארצות הברית ברק אובמה שוחח הלילה (רביעי) בטלפון עם ראש ממשלת טורקיה רג'פ טייפ ארדואן אודות השתלטות צה"ל על המשט לעזה. אובמה הביע את תנחומיו על ההרוגים במהלך ההשתלטות ואמר עוד כי הוא תומך בחקירה אמינה, שקופה וחסרת פניות של העובדות ב"טרגדיה הזאת". בהודעה מטעם הבית הלבן נמסר כי "הנשיא חזר על החשיבות של מציאת דרך טובה יותר לספק עזרה הומניטרית לתושבי עזה מבלי לפגוע בביטחון ישראל".

אתמול לאחר דיון לילי בן 10 שעות קראה מועצת הביטחון של האו"ם לקיומה של חקירה "מיידית, בלתי תלויה, אמינה, ושקופה", של האירועים. ברשת החדשות הבריטית BBC דווח כי נוסח ההודעה הוא פשרה בין טורקיה לארצות הברית, לאחר שטורקיה היתה נחושה לא למתן את הביקורת הקשה שלה נגד ישראל, בעוד שארצות הברית רצתה לרכך את לשון ההודעה. מקורות דיפלומטיים מסרו ל"רויטרס" שהמילה "עצמאית" הוצאה מטיוטות מוקדמות של ההודעה לפי דרישתה של ארצות הברית מכיוון שהיא מציעה שישראל עצמה לא תערוך את החקירה.

נשיא המועצה שגריר מקסיקו קלאוד הלר אמר לאחר הדיון כי פירוש המונח "בלתי תלויה" זהה ל"עצמאית", וכי על האו"ם להחליט מי יערוך את החקירה. לעומתו, סגן השגרירה האמריקאית לאחנדרו וולף טען, "אנו תומכים בחקירה ישראלית, ואנו בטוחים שישראל יכולה לערוך חקירה בלתי תלויה, שקופה, מיידית, מבפנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully