וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המדינה לבג"ץ: "החיילים הגנו על עצמם"

1.6.2010 / 18:11

הפרקליטות הגישה את תגובתה לעתירות שהוגשו נגד המדינה בנושא השתלטות צה"ל על המשט בעזה. "שום מדינה שפויה לא הייתה מוכנה לעצום עיניה מול סיכון אסטרטגי מובהק שכזה"

לו גילתה ישראל גישה נאיבית כלפי המשט לעזה רק משום שהיה מדובר באוניות של פעילי שלום לכאורה, היתה נוצרת מציאות חדשה שתאפשר לארגוני טרור לספק נשק לחמאס דרך הים, כך טוענת המדינה בתגובה שנמסרה היום (שלישי) לשתי עתירות לבג"ץ שהוגשו נגדה בנושא השתלטות צה"ל על המשט לעזה.

התגובה, שהוגשה באמצעות פרקליט המדינה משה לדור, מנהלת מחלקת בג"צים אסנת מנדל, ועורכות הדין דינה זילבר והילה גורני, דחתה את הדרישה לקבוע שההשתלטות על המשט וכן מעצר הפעילים היו בלתי חוקיים. כמו כן, דחתה הפרקליטות את הדרישה לשחרר את העצורים ולאפשר להם להפליג לעזה. לטענת הפרקליטות בין משתתפי המשט היה "גרעין קשה של גורמים התומכים בטרור", בהם ארגון ה-IHH המוכר כחלק מתנועת חמאס.

"ברצועת עזה שולט ארגון הטרור החמאס, ששם לו למטרה, ובמשך השנים פועל הוא באורח רציף ושיטתי להגשמתה, לפגוע באזרחיה ותושביה של מדינת ישראל", נכתב בתגובת המדינה. "כחלק מהמאבק לחסימת הברחות הנשק, הטילה מדינת ישראל סגר ימי על רצועת עזה. הסגר לא כוון לפגוע בתושבי הרצועה. תכליתו היתה למנוע גישה ישירה וחופשית לרצועת עזה, שלא דרך ישראל, על מנת למנוע, ולמצער – לבלום או להאט, את הפיכתה של רצועת עזה ל'מחסן נשק' ענקי, שישמש את ארגון הטרור לירי מכוון אל עבר אזרחי ישראל".

משט פרובוקטיבי ואלים

עוד נכתב, כי "אף מדינה חפצת חיים לא היתה מסכימה להעמיד עצמה בפני מציאות שכזו. שום מדינה שפויה לא הייתה מוכנה לעצום עיניה מול סיכון אסטרטגי מובהק שכזה ביודעין. לפיכך פעלה ישראל על מנת למנוע משט שמטרתו האמיתית היתה 'לפרוץ את המצור על רצועת עזה'".

בפרקליטות טוענים כי המשט, ש"שווק" ככזה שמונע ממניעים הומניטריים, היה למעשה משט פרובקטיבי ואלים. "קבלת הפנים האלימה שערכו 'פעילי השלום' לחיילי צה"ל, שנצטוו למנוע את הפרת הסדר על ידי משתתפי המשט, לשם שמירה על האינטרסים הביטחוניים החיוניים ביותר של מדינת ישראל, יצרה סכנה ממשית לשלומם של החיילים שנאלצו להגן על עצמם ולנקוט בפעולות הנדרשות לשם הגנה על חייהם ושלמות גופם. אלימות קשה זו נטלה ממשתתפי המשט אף את היומרה להתנאות בכינויים כ'פעילי שלום'".

בפרקליטות דוחים את הצגת המקרה כטבח, וטוענים שמדובר בתביעות מסולפות ושקריות. "הלינץ' שביקשו לבצע בחיילי צה"ל – שכלל בין היתר תקיפת כוחות בסכינים, באלות, במוטות ברזל, בבקבוק תבערה, בזריקת חפצים מסיבית, בהשלכת חייל מאחד הסיפונים ועוד - אילץ את חיילי צה"ל להגן על עצמם ולנקוט בפעולות הנדרשות לשם הגנה על חייהם ושלמות גופם. כתוצאה מכך נהרגו, למרבה הצער, תשעה אנשים", נכתב בתגובה.

עוד נכתב כי הפעילים על סיפון המרמרה חטפו מספר כלי נשק מחיילי צה"ל, ירו לעברם וניסו לבצע בהם לינץ', במהלכו נפצעו באורח קשה שני חיילים.עוד נטען כי כוחות צה"ל פעלו בהתאם לכללי המשפט הבינלאומי, שמתיר שימוש בכוח כדי לאכוף מצור ימי. מהתגובה עולה עוד, כי עד כה זוהו שלושה מההרוגים וכי לאחר שיושלם זיהוי הפצועים, שחלקם מסרבים להזדהות, תימסר הודעה לנציגי מדינתם. הפרקליטות דרשה לפסול על הסף את העתירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully