וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחד החיילים הפצועים: "רצו לרצוח אותנו"

קובי מנדל

1.6.2010 / 14:14

סרן ר', מפקד אחד מכוחות הקומנדו הימי שהשתתף בהשתלטות על האונייה הטורקית 'מרמרה', מאושפז כעת בביה"ח רמב"ם. "הנוסעים היו מחבלים חמושים, לא פעילי שלום"

דובר צה"ל

(צילום: דובר צה"ל)

"עשרות מנוסעי האונייה הטורקית 'מרמרה' היו מצויידים באלות, סכינים וגרזנים. הם פשוט רצו לרצוח אותנו" - כך שחזר בצהרים סרן ר', מפקד אחד הכוחות של הקומנדו הימי שלקח חלק במבצע ההשתלטות על המשט. הסרן מאושפז בבית החולים רמב"ם, לאחר שנדקר בבטנו ונחבל בידו השמאלית.

סרן ר' סיפר כי "ברגע שהשתלשלתי מהחבל, ראיתי על הסיפון את אחד מחברי לכוח שרוע למטה, כשנוסעי הספינה מתנפלים עליו. זה היה קרב של אחד-על-אחד. הכנו כמה דרכי פעולה נגד האויב ודיברנו על שני תסריטים אפשריים: האפשרות האחת היא של התנגדות סבירה מצד פעילי שלום, שתכלול התנגדות פסיבית או מילולית. השנייה: התנגדות מסוכנת, כשרבים מהנוסעים הינם מחבלים שרוצים להרוג אותך, לתקוף אותך ולראות שלא תצא משם חי".

סרן ר' הדגיש כי הכוחות נערכו גם לאפשרות המסוכנת, ו"התוצאות מדברות בעד עצמן". הוא אמר עוד כי "העבודה היתה מצוינת ופעלנו תוך שמירה על עיקרון טוהר הנשק. כאשר הותקפנו, היינו צריכים להשתמש נגד תוקפינו בנשק חם. ומי שלא תקף אותנו ישירות אמנם אפשר שנפגע, אך לא באופן כזה שסיכן את חייו".

"שוחרי השלום התגלו כמחבלים רצחניים"

ר' תיאר את התקרית שאירעה לו: "לאחר שהשתלשלתי מהמסוק, הייתי מול כמה מחבלים ודרכתי את הנשק כשראיתי שאחד מהם הגיע אלי עם סכין שלופה. יריתי ירייה אחת ואח"כ הגיעו עוד 20 מחבלים מכל הכיוונים, שזרקו אותי לסיפון התחתון. תוך כדי כך הרגשתי דקירה חזקה בבטן. ראיתי שבבטני נעוצה סכין והוצאתי אותה החוצה. ירדתי לקומה התחתונה ואח"כ אני ועוד חבר לצוות קפצנו למים. לוחם שלישי שהיה עמנו, נפגע בראשו ואיבד את הכרתו".

ר' טען כי "התוצאות מדברות בעד עצמן: נתקלנו במחבלים שהיו על כלי השיט וניסו לרצחנו, ולכן השתמשנו בכל האמצעים. זאת במטרה שמי שלא צריך היה להיפגע - לא נפגע. דיברנו על פעילי שלום ונערכנו לדבר כזה. חשבנו שתהיה התנגדות פסיבית או מילולית, אך לא ברמה כזו כפי שראית, שהאנשים שמולך רוצים פשוט להרוג אותך". ליד מיטתו של סרן ר' יושבים הוריו, בני משפחתו וקרובים נוספים וכן חברים ליחידה. הוא מאושפז ליד חייל נוסף שנפצע אף הוא באירוע.

  • עוד באותו נושא:
  • משט לעזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully