וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוסיה: כוכב רוק התעמת בפומבי עם פוטין

כוכב רוק רוסי ניצל אירוע יחסי ציבור לעימות חזיתי ונדיר עם ראש ממשלת רוסיה פוטין בנוגע לחופש הביטוי, וגרם לאיש הברזל להודות כי הוא תומך בהפגנות שקטות. יומיים אחר כך נעצרו מאות מפגינים

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

פעילי אופוזיציה רוסית התעמתו אתמול (שני) עם שוטרים במהלך הפגנות ברחבי המדינה נגד ראש הממשלה ולדימיר פוטין. בבירה מוסקבה נעצרו יותר מ-170 בני אדם. לדברי הפעילים, האלימות המשטרתית נגדם היתה חסרת תקדים. בסנט פטרסבורג נעצרו כ-60 מפגינים.

ההפגנות היוו מבחן לשלטונות לאחר שבסוף השבוע אמר פוטין לכוכב הרוק המקומי יורי שבצ'וק, כי יש לאפשר למתנגדים להפגין אם הם לא מפריעים לאף אחד.

הדברים נאמרו במהלך חילופי דברים נדירים בין שבצ'וק לפוטין, על נושאי חופש הביטוי, זכות המחאה ואלימות משטרתית. המפגש, שנערך לקידום מופע צדקה לילדים חולים בסרטן, ששודר בטלוויזיה הרוסית.

שבצ'וק תקף בחריפות את המצב שנוצר בעקבות שלטונו של פוטין כנשיא וכראש ממשלה בעשור האחרון, וזכה לתשובות חריפות ומרעישות לא פחות מראש הממשלה. העימות המתוקשר שודר בטלוויזיה והופץ באינטנרט.

במהלך הפגישה שאל שבצ'וק, סולן להקת הרוק DDT, את פוטין, "מספרו של הציבור המפגין גדל, ואתה יודע את זה. האם אתה כן כשאתה אומר שאתה רוצה ליברליזציה אמיתית ודמוקרטיזיציה במדינה אמיתית, היכן שארגונים ציבוריים לא נחנקים ואנשים לא מפחדים משוטרים כשהם הולכים ברחוב?"

מדינת דוכסים ונסיכים

שבצ'וק המשיך ותיאר את רוסיה כנשלטת על ידי "דוכסים ונסיכים במכוניות עם סירנות". לדבריו, הטלוויזיה הממלכתית רק מראה "מצעדים והמנונים", בעוד שכורים נשלחים לעבודה כמו "לטבח". פוטין נראה עצבני מדבריו של שבצ'וק, אך תגובתו היתה מפתיעה לא פחות, במיוחד לנוכח ההאשמות של פעילי זכויות אדם כי הוא אחראי להפעלת לחץ כבד על אזרחי המדינה.

"יותר מהכל אני רוצה להגיד שללא התפתחות דמוקרטית נורמלית, למדינה הזאת לא יהיה עתיד. זוהי עובדה ברורה. אדם יכול לפתח את עצמו רק בחברה חופשית". פוטין הודה כי קיימות בעיות האלימות של כוחות הביטחון ואמר כי "יש לנו במדינה תרבות כזאת – ברגע שמישהו מקבל דרגה ואלה הוא מנופף בה ומנסה להרוויח באמצעותן כסף".

שבצ'וק העמיד את פוטין במבחן ואמר כי על הממשלה לאשר הפגנות אופוזיציה שהיו אמורות להיערך יומיים אחר כך. איש הברזל הפתיע וחשף שינוי גדול גישה שלו כשאמר כי הוא לא מתנגד להפגנות על עוד המפגינים שומרים על החוק. "יש להגן על זכות האנשים לבטא את חוסר שביעות רצונם מהממשלה. אבל אסור שהמשתתפים בהפגנות שכאלה יפריעו למי שלא רוצה להפגין, ורק רוצים להגיע הביתה בזמן ולהיות עם המשפחה שלהם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

פוטין חושף את המשקל שלו

פוטין, שבמהלך שמונה שנות כהונתו כנשיא רוסיה לא התיר פעילות אופוזיציונרית, אף ניצל את ההזדמנות להפגין חוש הומור. כששבצ'וק אמר כי עליו להטיל את כובד משקלו הפוליטי על מנת לפתור יותר בעיות, אמר ראש הממשלה, "אני שוקל 76 קילוגרמים".

הפרשן הפוליטי הרוסי דמיטרי אורשקין אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי הדיון לא היה מקרי, ולדעתו יועד לשפר את התדמית של פוטין לאור מאמצי הנשיא הנוכחי דמיטרי מדבדב להציג את עצמו כמבצע רפורמות ליברלי. יומיים אחר כך, נוכחו כאמור, פעילים אנטי-ממשלתיים כי הגישה החדשה של פוטין לא חלחלה לכוחות בשטח, כשמאות נעצרו במהלך הפגנות ברחבי המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully