וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ זועבי: חשבתי שלא אצא בחיים מהמשט

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

1.6.2010 / 13:30

ח"כ חנין זועבי תקפה בחריפות את השתלטות צה"ל על המשט לעזה. "תוך 5 דקות ראיתי שלוש גופות", סיפרה, "אחר כך מתו פעילים נוספים. לא ככה משתלטים על 600 נוסעים. ככה נוהגים כשיש כוונה לרצוח"

חברת הכנסת חנין זועבי (בל"ד) פתחה היום (שלישי) במתקפה תקשורתית נגד ההשתלטות של צה"ל על ספינות המשט לעזה ונגד החלטות הממשלה. זועבי שהיתה על האוניה מרמרה, שם התקיים עימות אלים בין חיילי השייטת למשתתפי המשט, כינסה בצהריים מסיבת עיתונאים בנצרת.

בעדות ראשונה של משתתפת במשט הספינות, סיפרה זועבי באריכות על האירועים שהובילו לעימות הקשה בין הפעילים על הספינה לבין חיילי השייטת. "המטרה שלנו הייתה לשבור את המצור על עזה. המסר שלנו שלא ייתכן שבמאה ה-21 מדינה תכלא מיליון וחצי פלסטינים בתוך כלא גדול. הטרגדיה שהתרחשה בלב ים מחייבת חקירה בינלאומית. עד עכשיו ישראל נמנעה מלספר את הסיפור האמיתי. היא השתיקה אותנו יותר מ-14 שעות.

"ישראל טוענת שהיא אומרת את כל האמת. אנחנו רוצים לחקור מה קרה כשבמרחק 130 מייל מהמים הטריטוריאליים יש עשרות פצועים ו-9 הרוגים. אנחנו מבקשים ועדת חקירה בינלאומית שהאו"ם יחקור את הנושא, איך מדינה עושה מעשה פירטי כזה. היא חטפה אנשים ללא נשק ואמצעים להגנה עצמית ורצחה אותם. זה מה שאני ראיתי. הצילומים של ישראל הם סלקטיביים, שתעביר גם צילומים של הגופות ושתציג אותם. איפה הצילומים האלה? על ישראל גם לאפשר לתקשורת לראיין את כל מאות העצורים, הם היו שם והם יכולים לתת עדות חיה".

"ישראל תכננה את התוצאה שראינו", טענה. "היא לא הופתעה. בלילה ראינו אורות של סירות חיל הים והערכנו שהם יישארו רחוקים כי היינו במים הבינלאומיים. בשעה 4 לפנות בוקר ספרתי 14 ספינות מתקרבות במהירות לספינתנו ומסוק מעלינו. באותו זמן היה ירי לכיוון הספינה, המסר היה להפחיד אותנו והוא הספיק כדי להעלות כמה נוסעים לסיפון בקומה השנייה. הייתי בטוחה שישראל תעצור את המשט, אמרתי לעצמי 'לא אצא חיה מהסיפור הזה'. זה היה ברור לכל הנוסעים שמדובר באירוע רציני ולכן מישהו מאיתנו הרים דגל לבן".

"הפסד תקשורתי"

"היה ירי חי, מסביבנו 14 ספינות, המסוק הוריד חיילים לספינה ותוך חמש דקות ראיתי שלוש גופות, איפה שלא היה שום נשק", סיפרה. "אחר כך מתו פעילים נוספים משום שלא קיבלו סיוע רפואי. אחרי שישראל השתלטה על הספינה, בסביבות 5 וחצי בבוקר, קראו לכל האנשים להיכנס לחדרים בספינה והחל תהליך חיפוש שנמשך עד שהגענו לאשדוד, כלומר עד 6 בערב. הנחת העבודה של ישראל היא שמדובר בטרוריסטים. היתה אווירת מלחמה. לא ככה משתלטים על 600 נוסעים. ככה נוהגים כשיש כוונה לרצוח".

"החיילים אמרו לנו שהם משוכנעים שיש ברשותנו נשק חם. הם עשו חיפוש במשך שעתיים וחצי. הם לא מצאו שום דבר. הם הפכו את כל הספינה ולא מצאו דבר. הם טענו שיש נשק מסוכן ולא היה כלום. בשעה 6 הגענו לנמל אשדוד והייתי האחרונה שיצאה מהספינה כי שימשתי כאשת קשר בין החיילים לפצועים. החיילים אמרו שהם מצאו אקדח, הסתבר שהוא אקדח של אחד החיילים ולא של הנוסעים".

"ישראל הפסידה תקשורתית ומוסרית", הוסיפה זועבי, ששוחררה הבוקר מחקירתה בנמל אשדוד. "אמרתי בחקירה שאני מאשימה את צה"ל ברצח חפים מפשע כי הוא יכול היה להשתלט ללא שום נפגעים. אני מאשימה את הממשלה והדרג המדיני שנתן את ההוראות. נמשיך במאבק למען הסרת המצור על עזה, כי הוא כלא גדול עם מיליון וחצי אזרחים".

"היתה אווירת מלחמה"

זועבי היא אחת משבעת האזרחים הישראלים ששהו על ספינות המשט ונעצרו. עם ירידתה מהאוניה "מרמרה" בנמל אשדוד נלקחה זועבי לחקירה במשטרה. היא שוחררה לביתה בנצרת לאחר שנחקרה עד השעה 2 לפנות בוקר.

בשעות הבוקר הסתיים תהליך הורדת הנוסעים מסיפון האוניה "מרמרה", עליה השתלט אתמול צה"ל מול חופי עזה. בין הנוסעים היו שבעה אזרחים ישראלים ביניהם כאמור ח"כ חנין זועבי והשייח' ראאד סלאח. עד לשעות הבוקר גורשו מישראל 48 פעילים שהיו על הספינה. 480 מנוסעי המשט עדיין עצורים, מרביתם בכלא "אלה" הסמוך לבאר שבע ובתום החקירה יוחלט על המשך הטיפול בהם.

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully