וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיקור המשט בעולם: גינויים, ביקורת וכעס

העיתונות העולמית מדווחת בהרחבה על ניסיון ההשתלטות הכושל על האונייה "מרמרה". הבריטים התמקדו בגינוי העולמי, בארה"ב חששו מהפגיעה ביחסי המדינות, ומה אמרו בטהרן?

יממה לאחר ההשתלטות על אוניות המשט שניסה לשבור את המצור על עזה, נפתחות מהדורות החדשות ברחבי העולם עם צילומי חיילי השייטת המשתלשלים אל סיפוני הספינות. גם הכותרות עיתוני העולם החשובים עסק בהשתלטות האלימה ובגלי הביקורת שהיא עוררה.

רשתות CNN ורשת סקיי שידרו הלילה (שלישי) שוב ושוב את הסרטונים שהפיץ דובר צה"ל, בהם נראים חיילי צה"ל מותקפים על ידי אנשי האונייה. מנגד, הרשתות דיווחו בהרחבה על גל הגינוי העולמי נגד ישראל. הפגנות אנטי ישראליות ברחבי הגלובוס סוקרו בהבלטה.

"ישראל מואשמת בטרור מדינתי", זעקה הכותרת הראשית בעיתון הבריטי "גרדיאן", שתיאר "גל גינוי גלובלי". ב"טיימס" הלונדוני בחרו בכותרת הדרמטית במיוחד: "מוות בלב ים, לאחר שישראל הסתערה על ספינת הסיוע". ה"דר-שפיגל" הגרמני בחר גם כן להתמקד בגינוי, וכתב כי "מדינות אירופה מגנות את ההשתלטות על משט הסיוע".

מעברו השני של האוקיינוס האטלנטי, הטונים מעט מתונים יותר. "הפשיטה הישראלית מסבכת את הקשרים עם ארה"ב ואת מאמצי השלום", נכתב ב"ניו יורק טיימס". ה"וושינגטון פוסט" דיווח על הפגנות האנטי-ישראליות בטורקיה, אך גם שם מוטרדים בעיקר מהשפעת האירוע על היחסים עם ארה"ב.

ואילו בעולם הערבי, סיקרה רשת אלג'זירה את הפרשה ללא הפסק. בצד תמונות מההשתלטות על הספינה "מרמרה", שידרה הרשת תמונות של ההמון הזועם בטורקיה, כשהוא מצית את דגלי ישראל. גם האירנים שמחו להצטרף לחגיגה: "הלם וזעם בשל המתקפה הישראלית על משט החופש", נכתב ב"טהרן טיימס".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully