וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה דיווחה באיחור על ניסויים גרעיניים

דו"ח של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית קובע כי סוריה מסרה מידע לגבי ניסויים גרעיניים שערכה. עם זאת, הסורים ממשיכים למנוע מהפקחים גישה לאתר בו הופצץ הכור ב-2007

דו"ח חשאי של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א)סוריה חשף הלילה (שלישי) כי סוריה העבירה באיחור מידע לפקחי האו"ם בנוגע ניסויים גרעיניים שערכה. הדו"ח מציין עם זאת, ששיתוף הפעולה חלקי בלבד כיוון שהסורים לא מאפשרים לפקחים גישה לאתר שהופצץ, על פי דיווחים זרים, על ידי ישראל ב-2007. שנה לאחר מכן ביקרו בו פקחי סבא"א, אך מאז הם לא הורשו לבקר בו שוב.

על פי הדיווח, האתר שסוריה מונעת מהפקחים גישה אליו הוא כור גרעיני שפותח בשיתוף צפון קוריאה ועודנו נמצא בבנייה, והוא מיועד לייצור דלק עבור פצצה גרעינית. בסוכנות לאנרגיה אטומית אומרים כי עליהם לקחת עוד דגימות מהאתר, בכדי להסיר כל ספק בנוגע לפעילות שסוריה ביצעה בעבר בתחום הגרעין. הסוכנות ביקשה גם שתתאפשר לה גישה לשלושה אתרים צבאיים, שעברו הסוואה לאחר שדרשה לבדוק אותם.

"גישה לאתרים האלה חיונית בכדי לבסס את העובדות ובכדי להתקדם באימותן, תוך הגנה על מידע צבאי ומידע אחר שסוריה רואה כרגיש", אמר יוקיה אמאנו, ראש הסוכנות הבינ"ל לאנרגיה גרעינית. סוריה הכחישה בעבר שיש לה תוכנית לפיתוח נשק גרעיני, וטענה כי המידע המודיעיני בנושא מפוברק.

סוריה אפשרה לפקחי הסוכנות לבקר במתקן המחקר הגרעיני בדמשק, והפקחים בדקו האם המתקן קשור לאתר שהופצץ בדאיר אלזור, לאחר שבשני האתרים נמצאו חלקיקי אורניום מעובד. באותו ביקור סוריה חשפה באיחור-מה שהיא ערכה ניסויים באורניום בשנת 2004. לדברי גורם בסוכנות, מדובר בניסויים בכמויות קטנות שמטרתם ללמוד על התהליך, אך סוריה הייתה צריכה לדווח עליהם בזמן.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully