וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: דו"ח סבא"א מוכיח את סרבנות אירן

לפי דו"ח הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית, אירן מתעתדת להגביר בקרוב את קצב העשרת האורניום שלה. ארה"ב: "הדו"ח מדגיש את סירובה של אירן לעמוד בדרישות הבינלאומיות הנחוצות"

"הדו"ח האחרון שפרסמה הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית מדגיש את סירובה של אירן לעמוד בדרישות הבינלאומיות הנחוצות כדי לאפשר שיחות קונסטרוקטיביות על תכנית הגרעין שלה". כך הודיע הערב (שני) הבית הלבן. ההודעה נמסרה בתגובה לדו"ח שפרסמה סבא"א, לפיו אירן צפויה להגביר את קצב העשרת האורניום בשטחה.

לפי דו"ח סבא"א, אירן פתחה בהכנת ציוד מתקדם להעשרת אורניום לרמות גבוהות יותר מבעבר. בחודש פברואר האחרון החלה אירן בפעולות העשרת אורניום לרמה של 20%, לדבריה, לצורך שימוש כדלק בכור לצורך מחקר רפואי.

אמש דווח בעיתון הבריטי "סנדיי טיימס" כי שלוש צוללות ישראליות מתוצרת גרמניה, שלפי פרסומים זרים נושאות טילי שיוט בעלי ראש נפץ גרעיני, ייצאו בקרוב לשייט במפרץ הפרסי סמוך לחופי אירן. לפי הדיווח, אחת הצוללות כבר יצאה לדרכה "כתגובה לפיתוח טילים בליסטיים על ידי אירן, סוריה וחיזבאללה".

ביום שישי אמרו גורמים רשמיים בארה"ב כי הממשל בוושינגטון יוזם תוכנית להגנת המזרח התיכון מפני טילים, במסגרתה יוצב מכ"ם במדינה במפרץ הפרסי. לדבריהם, מטרת התוכנית היא לסכל אפשרות של התקפה אירנית. הגורמים ציינו, כי ארה"ב מסייעת למדינות ערב להתגונן מפני טילים, ובכוונתה לאגד אותן תחת מערכת הגנה אחת, אולם התהליך יקח עוד כשלוש שנים. הם הוסיפו, כי המכ"ם במפרץ יצטף למכ"ם שהוצב בישראל בשנת 2008, ויביא ליצירת מטרייה אווירית במזרח התיכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully