וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בישראל שוקלים להעביר גופות המשט לטורקיה

במערך הרפואה דנים האם להעביר את 15-20 גופות הרוגי המשט לטורקיה או לבדיקה במכון לרפואה משפטית בארץ. "ברור שאם הגופות יועברו לטורקים הדבר ישמש לתעמולה אנטי ישראלית"

בכיר במערך הרפואה מסר היום (שני) לוואלה! חדשות כי בשעה זו נערכים דיונים לגבי גורלן של בין 15 ל-20 גופות של הרוגים במשט לעזה. השאלה הנידונה היא האם להעביר את הגופות לטורקיה או לקחת אותן למכון לרפואה משפטית בישראל על מנת לבדוק כיצד נהרגו. מקור משפטי אמר לוואלה! חדשות כי "אם מביאים את הגופות לישראל, תהיה חובה להבאת פתולוגים זרים בלתי תלויים". לדבריו, "ברור למשרד החוץ שאם הגופות יועברו לטורקים, הדבר ישמש לתעמולה אנטי ישראלית ללא קשר לסיבת המוות של ההרוגים".

הגופות נמצאות כעת בספינות המשט בלב ים לאחר ההיתקלות האלימה בין משתתפי המשט לבין כוחות צה"ל. מצה"ל נמסר כי במהלך הפעולה להשתלטות על כלי השיט נתקלו החיילים באלימות פיזית קשה מצד המפגינים שתקפו אותם, לדבריהם בירי מאש חיה, בנשק קר, סכינים ואלות שהוכנו מבעוד מועד. המפגינים אף ניסו לחטוף נשק מאחד הלוחמים. לנוכח סכנת החיים שנשקפה נאלצו הלוחמים להפעיל אמצעים לפיזור הפגנות ואף בנשק חי.

סגן שר החוץ דני אילון הגיב במסיבת עיתונאים להשתלטות על המשט לעזה. "האירועים היו פרובוקציה מסוכנת", אמר אילון, "על הסיפון מצאנו נשק שהוכן מראש נגד כוחותינו. השיטה שלהם היתה אלימה ועל כן התוצאה היתה אלימה. קראנו למארגנים דרך ערוצים דיפלומטיים לעצור את הפרובוקציה הזו". אילון הוסיף כי "מארגני המשט לא קיבלו את הצעתנו להעביר את האספקה באמצעים מקובלים. למעשה, מה שהם השיבו כי מדובר בקמפיין הומניטרי ושמטרתו לשבור את המצור הימי על עזה. "אישור להעברת הספינות היה פותח נתיב הברחות של נשק וטרוריסטים לרצועת עזה. אמרנו למארגנים שהם לא יורשו לשבור את המצור כפי שמותר לנו על פי החוק הבינלאומי. אף מדינה ריבונית לא היתה מוכנה להפרה כזו של ריבונותה, פגיעה באזרחיה. אני קורא לכל המדינות הרלוונטיות לסייע בפתרון המשבר", אמר אילון.

דובר צה"ל תת אלוף אבי בניהו הגדיר את המשט כפעולת טרור לכל דבר. "חשוב לי שיובן כי לא היה מדובר כאן במסע סיוע הומניטרי, זו לא פעילות שלום, זה פיגוע טרור בלב ים. אין שום קשר בין פתיחה באש ותקיפת חיילים בסכינים לבין פעילות לקידום השלום. מדובר בלינץ' - חטפו לחיילים שלנו נשק וירו בו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully