וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כדי להיות נאצי לא צריך להיות גרמני"

חברי הכנסת מימין ומשמאל הגיבו לאירועים הקשים בהשתלטות חיל הים על משט הסיוע. חברי הכנסת הערבים קראו לאירוע "פשע מלחמה" ובימין נקראו משתתפי המשט וח"כ זועבי כ"שהידים"

חברי הכנסת הערבים בכנסת ישראל הגיבו הבוקר (שני) על שאירע בעת השתלטות חיל הים על ספינות משט הסיוע שעשה דרכו לכיוון עזה. חברי הכנסת הערבים דיברו בחומרה על המצב ותקפו את פעולות הצבא. "חיל הים הם שודדי ים שמבצעים פשעי מלחמה", אמר ח"כ טלב א-סנע (רע"מ תע"ל) והוסיף כי האירוע הבוקר "חושף את פרצופה המכוער של הציונות, וכן את האלימות והתוקפנות של ממשלת ישראל".

א-סנע אמר כי ההשתלטות הישראלית על הספינות הוא "טרור של מדינה נגד משלחת הומניטרית" ותיאר את הרג הפעילים על הספינה כ"טבח". הוא קרא להעמיד את קברניטי ישראל לדין כפושעי מלחמה. "המעשה הזה מוכיח כי כדי להיות נאצי לא צריך להיות גרמני".

אל דבריו של א-סנע הצטרף גם ח"כ אחמד טיבי שאמר כי "מדובר בפשע נתעב והרג המוני של צבא הכיבוש נגד שיט לא חמוש. על העולם להגיב בחומרה על ההשתוללות הרצחנית הזו".

כמו כן קרא יו"ר בל"ד ג'מאל זחאלקה, לוועדת המעקב של ערביי ישראל להכריז על שביתה כללית של הציבור הערבי מחר ולצאת להפגנות בכל רחבי הארץ היום ומחר. לדבריו, "בוצע טבח בספינות. המבצע תוכנן כבר שבועות והתוצאה לא מקרית. נתניהו וברק נתנו הוראות למנוע את כניסת הספינות לעזה בכל מחיר. הבוקר התברר מהו המחיר. זהו פשע מלחמה. זו פעולה פירטית שפיקדו עליה רב הפירטים נתניהו וברק. הם צריכים להתפטר או לעמוד לדין בינלאומי".

גם יו"ר חד"ש, מוחמד ברכה הגיב להשתלטות על המשט אמר כי הוא "מברך את נתניהו וברק על ניצחונו המזהיר של צבא הפירטים שלהם על משט החופש האזרחי. פשעיה של ממשלת הפירטים והרג מספר משתתפים במשט מציבים את הממשלה מחוץ לחוק הבינלאומי והאנושי. רודנים כמו ביבי וברק ימצאו את עצמם במקום הראוי להם על מזבלת ההיסטוריה".

קריאות להסיר חסינותה של ח"כ זועבי

בתוך כך פרסמה ישראל בעזרת הקבינט הביטחוני, הודעה רשמית ראשונה לגבי ההשתלטות על המשט לעזה, בו נהרגו לפי דובר צה"ל לפחות 10 משתתפים ועוד עשרות פצועים. בהודעה שפרסם הקבינט נמסר כי "ישראל מביעה צער על כל ההרוגים במהלך ההשתלטות". בעקבות האירועים מקיים השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' הערכת מצב בעקבות האירועים מהמשט לעזה. השר נועד עם מפקדי המשטרה וכוחות הביטחון.

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני, שוחחה עם המשנה לראש הממשלה משה יעלון, עם שר הביטחון ברק ועם שר החוץ ליברמן ואמרה להם כי היא נכונה לסייע לממשלה בטיפול המדיני וההסברתי באירוע. "בהגנה על צה"ל ועל הכוחות הלוחמים לא תהיה קואליציה ואופוזיציה", אמרה לבני. היא הביעה את נכונותה לעזור בהופעות מול התקשורת הזרה.

חבר הכנסת אופיר אקוניס (ליכוד) הגיב גם הוא לאירועים ואמר לוואלה! חדשות כי יפעל כחבר בוועדת הבחירות המרכזית לפסול רשימות להתמודדות לכנסת הבאה שחבריהן שותפים במה שהוא מגדיר כ"משט הטרור". לדבריו, "הימצאותה של חברת הכנסת חנין זועבי במשט מגדיל את הסיכויים שוועדת הכנסת תחליט להסיר את חסינותה".

חבר הכנסת דני דנון (ליכוד) תקף גם הוא את חברת הכנסת זועבי ואמר כי "זועבי וחבריה מהחמאס עלו למשט הזה כשהידים כאשר הם ידעו שהם הולכים למות על מנת לפגוע בחיילי צה"ל ולהרוג אותם. במקום לייצר שלום זועבי התחילה הבוקר מלחמה. אסור לפעילת טרור שכמוה לשוב בחזרה למשכן הכנסת". דנון פנה ליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין בדרישה לעצור את חברת הכנסת זועבי באופן מיידי לחקירת השב"כ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully