וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"צ: "המשט הוא פיגוע טרור בלב ים"

דובר צה"ל הגיב על השתלטות ספינות המשט לעזה ומסר כי במהלך הפעולה נתקלו החיילים באלימות וירי אש חיה. "אין קשר בין תקיפת חיילים בסכינים לבין פעילות לקידום השלום"

בצה"ל מגיבים הבוקר (שני) על ההשתלטות על המשט לעזה. לדברי צה"ל, לוחמי חיל הים השתלטו לפנות בוקר על שש ספינות שביקשו להפר את הסגר הימי על רצועת עזה ודחו את קריאות האזהרה של ישראל ושל חיל הים. במהלך הפעולה להשתלטות על כלי השיט נתקלו החיילים באלימות פיזית קשה מצד המפגינים שתקפו אותם, לדבריהם בירי מאש חיה, בנשק קר, סכינים ואלות שהוכנו מבעוד מועד. המפגינים אף ניסו לחטוף נשק מאחד הלוחמים. לנוכח סכנת החיים שנשקפה נאלצו הלוחמים להפעיל אמצעים לפיזור הפגנות ואף נשק חי.

דובר צה"ל תת אלוף אבי בניהו אמר כי "חשוב לי שיובן כי לא היה מדובר כאן במסע סיוע הומניטרי, זו לא פעילות שלום, זה פיגוע טרור בלב ים. אין שום קשר בין פתיחה באש ותקיפת חיילים בסכינים לבין פעילות לקידום השלום. מדובר בלינץ' - חטפו לחיילים שלנו נשק וירו בו".

כתוצאה מהאירועים נהרגו למעלה מעשרה משתתפי המשט ועשרות נפצעו, כמו כן נפצעו במהלך העימותים חמישה לוחמים של חיל הים, חלקם מירי אש חיה וחלקם מנשק קר. הפצועים הישראלים והזרים הועברו מלב ים לבתי חולים בארץ לקבלת טיפול רפואי.

במהלך השעות הקרובות יועברו האוניות לנמל אשדוד ובמקביל מבצעים לוחמי חיל-הים בדיקה ביטחונית באשר לזהות האנשים והאמצעים שברשותם וכן הציוד הנמצא על האוניות.

מדובר צה"ל נמסר עוד כי פעולת חיל-הים התבצעה בהתאם להחלטת הדרג המדיני למנוע מאוניות המשט מלהגיע חופי עזה תוך שהם מפרים את הסגר הימי. זאת לאחר שהועברה לספינות קודם להשתלטות הודעה בה הן מתבקשות להגיע לאשדוד ולהעביר את משלוח הסיוע דרך המעברים היבשתיים לאחר בידוק בטחוני ישראלי. משהבהירו מארגני המשט כי אין בכוונתם לשתף פעולה ולהיעתר להזמנה להגיע לנמל אשדוד, הוחלט להשתלט על הספינות ולהביאן לנמל אשדוד.

(עדכון ראשון: 9.07)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully