וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארה"ב מנהלת מגעים סמויים עם חמאס"

יו"ר הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל אמר בראיון לעיתון "הגרדיאן" כי ארה"ב מנהלת מגעים עם הארגון על אף שאינה מוכנה להודות בכך באופן רשמי

משלחת של נציגים מטעם ארה"ב פתחה בשיחות עם חמאס על אף שארה"ב לא מוכנה להודות בכך באופן רשמי, כך אמר יו"ר הלשכה המדינית של חמאס חאלד משעל בראיון לעיתון הבריטי "הגרדיאן" שמתפרסם היום (שני).

בפגישתו בשבוע שעבר עם נשיא רוסיה דימיטרי מדבדב ונשיא סוריה בשאר אסד, אמר משעל למדבדב כי ארה"ב פנתה אליו. "הודתי לו על הפגישה הזאת ואמרתי לו שהאמריקאים יצרו עימנו קשר, אבל הם לא היו אמיצים דיים לעשות זאת באופן גלוי. אני בטוח כי בעתיד הקרוב, כולם יבינו כי עליהם להתמודד עם חמאס".

משעל אמר עוד כי מלחמת לבנון השנייה ב-2006 ומבצע עופרת יצוקה בעזה ב-2009 חיזקו את חיזבאללה וחמאס מבחינה צבאית ופוליטית. "ישראל מבצעת תרגילים על מנת לאיים על חמאס, חיזבאללה וסוריה. היא זקוקה למלחמה אך בחירת החזית להלחם בה, לא יהיה פיקניק וזה משקף את המשבר שיש בישראל. היא לא מעוניינת בשלום, אך גם האפשרות של מלחמה לא קלה עבורה".

בנושא המשא ומתן עם ישראל אמר משעל כי הפלסטינים מוכנים לקבל מדינה בגבולות 67' שבירתה ירושלים וכן את זכות השיבה, אך ישראל אינה מוכנה לשלם את המחיר הזה. "אחרי 17 שנים של משא ומתן, ישראל לא נתנה כלום לאותם פלסטינים שמכירים בה. היא רק דורשת ויתורים נוספים כמו שיתוף פעולה ביטחוני. רק כאשר ישראל תחויב לעשות ויתורים, יגיע השלום, אבל זה יקרה רק כאשר היא תעמוד מול פרטנר פלסטיני חזק. חמאס ימשיך לשמור לעצמו את הזכות להתנגד עד שישראל תחזור לגבולות 67'".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully