וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נכשל הניסיון לבלום דליפת הנפט במפרץ מקסיקו

חברת הנפט BP הודיעה כי נכשל המבצע לעצירת זרם הנפט שפורץ מבאר בקרקעית הים. כעת היא נערכת לטפל בדליפה באמצעות רובוט תת-ימי

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

הניסיון האחרון של חברת בריטיש פטרוליאום (BP) לעצור את הדליפה במפרץ מקסיקו נכשל. כך מסרה החברה. לדברי מנהל התפעול של BP, דאג סאטלס, החברה מכירה בעובדה כי הזרמת הבוץ לשם סתימת החור שנפער לא השיגה את המטרה, והיא משנה כעת אסטרטגיה.

"לא הצלחנו לעצור את הזרימה", אמר סאטלס. "קיבלנו החלטה להתקדם הלאה ואפשרות הבאה. זה מפחיד את כולם, העובדה שלא הצלחנו לעצור את הזרימה, העובדה שלא הצלחנו עד עתה".

זוהי דליפת הנפט החמורה ביותר בתולדות ארצות הברית. היא החלה ב-20 באפריל בעקבות פיצוץ באסדת נפט שגרמה למותם של 11 עובדים. על פי הערכות הממשל, עד כ-180 מיליון ליטרים של נפט הוזרמו למפרץ מקסיקו. עד כה הוציאה BP הוציאה כמעט 100 מיליון דולרים בניסיונותיה לתקן את הנזק, כך דווח ב-BBC.

כעת מתכוננת חברה לאפשרות הבאה, שהיא שימוש ברובוט תת-ימי שינתק את האגן שממנו זורם הנפט וינסה לחסום אותו. השלמת המבצע תארך ארבעה ימים. "אנו משוכנעים שזה יעבוד, אבל ברור שאנחנו לא יכולים להבטיח הצלחה", אמר סאטלס.

ביום שישי ביקר הנשיא ברק אובמה באזור שניזוק מהדליפה, ואמר כי ארצות הברית "תעשה את כל מה שנחוץ", כדי לעזור למי שנפגע. הוא הוסיף שהוא לוקח אחריות על "פתרון המשבר", אך BP אחראית מבחינה כלכלית לנזק העצום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully