וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל תקף מנהרת הברחה בדרום רצועת עזה

חיל האוויר הפציץ מנהרת הברחה בדרום רצועת עזה, שנועדה על פי צה"ל "להחדיר מחבלים לישראל לביצוע פעולות טרור". התקיפה באה על רקע ירי רקטות הקסאם לעבר יישובי הדרום

מטוסי חיל האוויר תקפו הלילה (ראשון) מנהרת הברחה בדרום רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי המטוסים פגעו במטרתם ולא דווח על נפגעים. עוד נמסר כי המנהרה נועדה לחדירת מחבלים לשטח ישראל ולביצוע פיגועי טרור כנגד אזרחים ישראלים וחיילי צה"ל.

התקיפה באה בתגובה לירי הרקטות לעבר שטחי ישראל. בתקרית שאירעה אתמול בערב, נורו שתי רקטות קסאם לעבר שטחי ישראל. אחת הרקטות התפוצצה בשטח הרצועה ואילו השנייה התפוצצה בשטח המועצה האזורית חוף אשקלון מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. בעקבות השיגור הופעלה אזעקת "צבע אדום" ביישובי הסביבה. במהלך השבוע האחרון נורו לעבר יישובי הדרום עוד חמש רקטות קסאם ושתי פצצות מרגמה. בכל התקריות לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

"כמובן שצה"ל לא יסבול כל ניסיון פגיעה בתושבי ישראל או בחיילים, וימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה כנגד כל גורם אשר מפעיל טרור נגד מדינת ישראל", נמסר בהודעת צה"ל. "צה"ל רואה בארגון הטרור חמאס אחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה ולכל המתרחש בה".

תקיפת צה"ל האחרונה ברצועת עזה אירעה לפני כעשרה ימים. במהלכה הפציצו והשמידו כלי טיס של חיל האוויר שתי מנהרות הברחה בדרום רצועת עזה, ומנהרה נוספת בצפון הרצועה. המנהרות נחפרו כקילומטר מגדר המערכת ונועדו, על פי מערכת הביטחון, לאפשר חדירת מחבלים לשטחי ישראל.

בתוך כך ראוי לציין כי שלשום הודיעו כוחות הביטחון במצרים כי במהלך מבצע ביטחוני רחב שביצעו בגבול עם רצועת עזה חשפו 17 מנהרות הברחה. במסגרת המאמצים במצרים נגד ההברחות, נעצרו ארבעה פלסטינים בעת שיצאו מפתחה של מנהרה ליד רפיח, שלושה מהם קטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully