וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלוואי: חנינה לזוג הומואים שנידונו ל-14 שנות מאסר

נשיא מלאווי חנן את זוג הגברים שנידונו ל-14 שנות מאסר לאחר שהתחתנו.. "הנערים הללו ביצעו פשע נגד תרבותינו, דתנו וחוקינו, אך החלטתי לחנון אותם מסיבות הומנטיריות

נשיא מלאווי בינגו ווא מות'אריקה חנן היום (שבת) את זוג ההומוסקסואלים שנידונו ל-14 שנות מאסר לאחר שהתחתנו. זאת בתום פגישה שערך עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון. "הנערים הללו ביצעו פשע נגד תרבותינו, דתנו וחוקינו, אך כראש המדינה אני חונן אותם ללא תנאי", אמר הנשיא בתום הפגישה, "החנינה ניתנה מסיבות הומניטריות, אך אין זה אומר שאני תומך במעשים", אמר בתום הפגישה שהתקיימה בבירה בלנטייר.

באן קי מון צפוי בהמשך ביקורו במדינה לנאום בפרלמנט ולבקש מחבריו לשנות את החקיקה נגד חד מיניים וציין כי הוא "מקבל בברכה את ההחלטה האמיצה לחון את שני הגברים הללו".

שני הגברים שהפכו לזוג הנשוי החד-מיני הראשון במדינה הורשעו בבית המשפט בביצוע "מעשים לא טבעיים ולא הגונים". השניים, טיוונגה צ'ימבלנגה וסטיבן מונג'זה נעצרו בדצמבר 2009 לאחר חתונתם הפומבית. מאז הם שהו במעצר והיו עלולים לרצות עונש של 14 שנות מאסר. השניים הכחישו את ההאשמות נגדם ועורכי דינם הצהירו שזכויותיהם החוקתיות נרמסו.

מעצרם גרר ביקורות נרחבות ברחבי העולם ועורר דיון על הומוסקסואליות ברחבי המדינה. גם הממשלה נתונה כעת ללחצים כבדים מצד תורמים מערביים, שתרומתם מהווה 40% מתקציב הפיתוח שלה. במרבית מדינות אפריקה נחשבים יחסים חד-מיניים לאסורים ופסולים ונחשבים לייבוא מהמערב. אך מנגד, השלטונות מכירים בארגונים למען זכויות ההומוסקסואלים לצורך המאבק באיידס. כ-14% מהאוכלוסיה במלאווי נושאת את נגיף האיידס, ובקרב הקהילה ההומוסקסואלית מדובר על כ-20% נשאים.

הקהילה אמנם חיה בפחד ובמסתור, אולם השלטונות המקומיים מנסים להגיע אליה בניסיון להגביר את המודעות למחלה ולכן פועלים יחד עם ארגוני זכויות אדם בנושא. ב-38 מתוך 53 מדינות אפריקה קיימים חוקים בהם מוגדרת ההומוסקסואליות כעבירה פלילית, ובאוגנדה הדבר נחשב אף לעבירה שדינה מאסר עולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully