וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחק התופסת של ההומואים עם משטרת רוסיה

חברי הקהילה ההומו-לסבית התחמקו מהשוטרים במוסקבה במשך חמש שעות במבצע מורכב שכלל הונאה ודיסאינפורמציה. בסוף הושגה המטרה: הנפת דגל הגאווה בשדרה מרכזית בבירה

חברי הקהילה ההומו-לסבית ברוסיה היתלו במשטרה המקומית והצליחו - לראשונה - לקיים היום (שבת) במוסקבה הפגנה שלא פוזרה באלימות על ידי יחידות לפיזור מהומות. זאת לאחר משחק חתול ועכבר שהתפרש על פני חמש שעות.

מאות שוטרים ובלשים סמויים המתינו לחברי הקהילה במיקום שגוי, לאחר שחבריה הפיצו מידע שקרי על אזור ההתכנסות. באותו הזמן, פרשו כמה עשרות מפגינים את דגל הגאווה בשדרת לנינגרדסקי המרכזית בבירה הרוסית, בעודם צועקים: "הומופוביה מבזה את רוסיה". המשטרה הגיע למקום לאחר זמן קצר, רק כדי לגלות שהמפגינים כבר הסתלקו.

המפגינים טוענים שהיה עליהם לנקוט בתחבולה בשל ניסיון העבר. לדבריהם, בכל פעם שניסו להפגין למען שוויון זכויות היו השוטרים מפזרים את ההפגנה בנחרצות, כשהם מתוגברים על ידי לאומנים ואנשי דת קיצוניים.

"קשה להיות מחוץ לארון ברוסיה", אמר ניקולאי באייב, אחד המפגינים. "המצב כאן היום הוא כפי שהיה בשנות ה-70 במדינות המערב. העניינים רק מתחילים להשתפר".

שירות הביטחון הרוסי FSB, יורשו של ה-KGB המיתולוגי מהעידן הסובייטי, סירב להתייחס לפניית רשתות זרות שסיקרו את ההפגנה. דובריו ביקשו מהעיתונאים לפנות בכתב לארגון, והדגישו שתשובה תימסר רק בעוד מספר ימים, נצח במושגי התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully