וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "נתנגד למאמצים לבודד את ישראל"

נשיא ארה"ב בירך על האמנה שנחתמה בוועידת הגרעין אך הביע התנגדות חריפה להתמקדות בישראל בהצהרה הסופית של הוועידה. "נתנגד לפעולות שיסכנו את ביטחונה של ישראל"

נשיא ארה"ב ברק אובמה בירך הבוקר (שבת) על האמנה למניעת הפצת נשק גרעיני שנחתמה אמש באו"ם. עם זאת, התנגד אובמה בחריפות להתמקדות בישראל בתכנית לפירוז המזרח התיכון מנשק גרעיני. לדבריו, "אנחנו מתנגדים בחריפות למאמצים לבודד את ישראל ואנו נתנגד לפעולות שיסכנו את ביטחונה של ישראל". אובמה הוסיף כי "ההסכם מדגיש את העובדה שהמדינות שיסרבו לעמוד במחויבויות הבינלאומיות שלהן, יישאו באחריות לכך".

אמש אישרו נציגי 189 המדינות החתומות על האמנה האוסרת על הפצת נשק גרעיני (NPT) תוכנית בשלבים לפירוק מנשק גרעיני ובה גם סעיף הקורא לפירוז המזרח התיכון מנשק גרעיני. 189 נציגי המדינות אישרו בהסכמה את הצהרת הסיכום אודות התוכנית בסופה של הוועידה לבחינת האמנה לאיסור הפצת נשק גרעיני הנערכת כל חמש שנים.

לפי התוכנית שאושרה תכונס ב-2012 ועידה ל"יצירתו של מזרח תיכון חופשי מנשק גרעיני ומכלי נשק אחרים להשמדה המונית". סעיף זה הוצע בידי מדינות ערב על מנת ללחוץ על ישראל להתפרק מנשק גרעיני.עוד לפי התוכנית חמשת המעצמות המחזיקות בנשק גרעיני: ארצות הברית, רוסיה, צרפת, בריטניה וסין מתחייבות להאיץ את צמצום מאגרי הנשק הגרעיני שברשות ולדווח על התקדמותן עד 2014.

ארצות הברית הביעה הערב את "צערה העמוק" כי ההצהרה הסופית של הוועידה עליה הסכימו 189 המדינות החתומות על האמנה לאיסור הפצת נשק גרעיני התמקדה בישראל ובכך שלא חתמה על האמנה. תת שרת החוץ אלן תאוצ'ר אמרה בפני הוועידה כי וושינגטון מתחייבת לשתף פעולה עם המדינות במזרח התיכון על מנת להביא להצלחתה של הוועידה שתכונס ב-2012 על מנת לפרק את המזרח התיכון מנשק גרעיני. היא הוסיפה כי יכולתה לעשות כך נתונה בסיכון עקב כך שבהצהרתן הסופית התמקדו המדינות החתומות על האמנה לאיסור הפצת נשק גרעיני בישראל.

עדכון ראשון: 23:40

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully