וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשט - ניסיון לתעמולה אלימה נגד ישראל"

שר החוץ ליברמן התייחס לספינות הסיוע העושות דרכן לעזה ואמר כי אין בעזה משבר הומניטרי. לדבריו, על אף פשעי חמאס, ישראל מאפשרת להכניס לעזה אלפי טונות של מוצרים וציוד בכל יום

ממשרד החוץ נמסר כי אנשיהם עוקבים אחרי תנועת הספינות המשתתפות במשט. שר החוץ אביגדור ליברמן ביקר בצהרים (שישי) במשרדו וקיבל עדכון על המצב בשטח ונמסר כי יערוך הערכת מצב מול חיל הים לקראת הגעת המשט לחופי עזה.

לדברי ליברמן, המשט הינו ניסיון לפעולת תעמולה אלימה נגד ישראל והיא "לא תאפשר פגיעה בריבונותה בכל מקום - בים באוויר או ביבשה". ליברמן ציין עוד כי אין משבר הומניטרי בעזה וכי על אף "פשעי שלטון חמאס נגד אזרחי ישראל וירי אלפי רקטות לעבר יישוביה, ישראל נוהגת בצורה ההומנית ביותר ומאפשרת להכניס לעזה אלפי טונות של מוצרים וציוד בכל יום.

שר הביטחון אהוד ברק אמר אתמול כי אין משבר הומניטרי בעזה. בשיחה שערך עם מספר שרי חוץ בעניין המשט המתעתד להגיע לרצועת עזה, ביניהם שר החוץ של יוון, יורגוס פפנדראו, שר החוץ של אירלנד, מישל מרטין, ושר החוץ של קפריסין, מרקוס קיפריאנו אמר ברק כי המשט הינו פרובוקציה פוליטית ותקשורתית ולא מבצע הומניטרי. לדבריו, כי אלפי טונות של מוצרים וציוד נכנסים בכל יום לרצועה.

גם בצה"ל הבהירו כי אין בעיה הומניטרית בעזה. "המשט לעזה הוא פרובוקטיבי, המצב ההומניטרי שם הוא טוב ויציב", אמר ראש מנהלת התיאום והקישור בעזה אל"מ משה לוי במהלך תדרוך עיתונאים. לדברי לוי, "אנו לא מכירים מחסור בצרכים הומניטריים בעזה. פעולת המחאה של המשט היא פרובוקציה שאין לה מקום".

בימים האחרונים מקיימים במשרד החוץ הידברות מול שגרירויות המדינות מהן מגיעים הנוסעים על מנת למנוע את כניסתם לארץ. קצין בכיר: "אנו מוטרדים מאוד מהברחות של נשק ופעילים לרצועה ויכול להיות שבין נוסעי המשט יהיו גם אמצעים מיוחדים או מדריכי טרור. איננו רוצים שהדברים הללו ייכנסו לרצועה. עוצמת השימוש בכוח תהייה כעוצמת האיום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully