וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: צ. קוריאה נותנת סיוע גרעיני לסוריה

גורם דיפלומטי מערבי חושף כי בידי האו"ם דו"ח חדש המאשש את חששותיהם של גורמי מודיעין במערב: צפון קוריאה מייצאת טכנולוגיה גרעינית לסוריה, אירן ומיאנמר

דו"ח חדש של האו"ם מאשר כי צפון קוריאה מייצאת באמצעות חברות קש טילים וטכנולוגיה גרעינית למדינות אחרות. לפי הדו"ח, הגיעה טכנולוגיה צפון קוריאנית לידי אירן, סוריה ומיאנמר. "פרטי הדו"ח אינם מפתיעים. באופן עקרוני הדו"ח מגלה כי צפון קוריאה מייצאת טכנולוגיה למדינות אחרות באמצעות חברות קש, מתווכים ותחבולות אחרות", אמר דיפלומט מערבי בכיר. לדברי הדיפלומט העדויות הן ראשוניות בלבד וחקירה נוספת דרושה בנושא.

המודיעין במערב חושד זה זמן רב כי צפון קוריאה מספקת טכנולוגיה אסורה לאירן. אירן מכחישה מכל וכל את ההאשמות הללו. לפני כשבועיים האשים שר החוץ אביגדור ליברמן את קוריאה הצפונית בהעברת נשק להשמדה המונית למזרח התיכון. ליברמן טען כי שיתוף הפעולה בין קוריאה הצפונית לסוריה מהווה איום לשלום וליציבות בדרום מזרח אסיה ובמזרח התיכון כפי שהומחש לפני כמה חודשים, כשנעצר מטוס צפון קוריאני בבנגקוק ועליו כמות אדירה של נשק שיועד לחמאס ולחיזבאללה.

בספטמבר 2007 תקף צה"ל מתקן בסוריה שלפי החשד היה מתקן גרעיני. על פי גורמי מודיעין נהרגו בהתקפה גם עשרה אזרחים צפון קוריאנים שסייעו בבניית הכור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully