וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: נציב מכ"ם נוסף נגד טילים אירניים

גורמים בוושינגטון הודיעו כי ארה"ב מתכוונת להציב מכ"ם באזור המפרץ הפרסי במטרה לסכל תקיפת טילים אירנית אפשרית. לדבריהם, המכ"ם יפעל בתאום עם מכ"ם נוסף המוצב בישראל

מטרייה אווירית במזרח התיכון: גורמים רשמיים בארה"ב אמרו הלילה (שישי), כי הממשל בוושינגטון יוזם תוכנית להגנת המזרח התיכון מפני טילים, במסגרתה יוצב מכ"ם במדינה במפרץ הפרסי. לדבריהם, מטרת התוכנית היא לסכל אפשרות של התקפה אירנית.

הגורמים ציינו, כי ארה"ב מסייעת למדינות ערב להתגונן מפני טילים, ובכוונתה לאגד אותן תחת מערכת הגנה אחת, אולם התהליך יקח עוד כשלוש שנים. הם הוסיפו, כי המכ"ם במפרץ יצטף למכ"ם שהוצב בישראל בשנת 2008, ויביא ליצירת מטרייה אווירית במזרח התיכון.

"הרעיון (של מטריית ביטחון אזורית) קיים כבר זמן מה, אבל כעת החלקים השונים מתחילים להסתדר", אמר גורם צבאי שהתייחס למערכת המכמ"ים.

ובעוד האמריקאים פועלים למגן את המזרח התיכון מאירן, "כיפת הברזל", האמורה להגן על תושבי הדרום מאיום הקסאמים מתקדמת אט אט. לפני כשבוע אישר בית הנבחרים בארה"ב את הצעתו של הנשיא ברק אובמה להקצות לישראל 205 מיליון דולר בכדי שתפתח את תוכנית ההגנה מפני טילים קצרי טווח, "כיפת ברזל". 410 צירים תמכו בהצעה, ורק 4 התנגדו לה.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully