וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה על דליפת הנפט: "אסון חסר תקדים"

נשיא ארה"ב הבטיח כי יוודא שחברת BP, האחראית לדליפת הנפט במפרץ מקסיקו, תשלם על הפעולות לעצירת הדליפה. המאמצים לסתום את הבאר התת-קרקעית נמשכים

נשיא ארה"ב ברק אובמה אמר הערב (חמישי) כי ממשלתו תוודא שחברת BP, החברה האחראית לדליפת הנפט במפרץ מקסיקו, תשלם על הפעולות המבוצעות לעצירת הדליפה. במסיבת עיתונאים אמר אובמה כי "הם חייבים לשלם על כל הפעולות שנעשו לעצירת הדליפה וכן למתן את הנזק". הוא כינה את האסון כ"אסון חסר תקדים" ואמר כי הוא "כועס ומתוסכל".

אובמה התייחס לטיפול הממשלה בדליפת הנפט ואמר כי "אלה שחושבים שאנחנו איטיים בתגובתנו או לא רואים את הדחיפות בנושא, לא יודעים את העובדות. זו היתה העדיפות הגבוהה ביותר שלנו מאז שאירע המשבר". הנשיא האריך בחצי שנה נוספת את דחיית האישורים לקידוחים חדשים במים עמוקים.

חברת BP הודיעה היום כי ישנה התקדמות בסתימת באר הנפט שגרמה לדליפה במפרץ מקסיקו. מוקדם יותר היום מסר מפקד במשמר החופים האמריקאי כי החברה הצליחה לסתום את החור שנפער בבאר התת-קרקעית על ידי הזרמת בוץ. החברה סירבה להגיב על הדיווחים הללו.

BP נמצאת תחת לחץ רב לעצור את הדליפה מאסדת "דיפווטר הורייזן", שנמשכת כבר 36 ימים ומסכנת את חופי לואיזיאנה. החברה מסרה שהיא מצפה כי תהליך הזרמת הבוץ יימשך יומיים ואז היא תאטום את החור באמצעות מלט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully