וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה תפעל למנוע מעצר פוליטיקאים מישראל

"לא נוכל לחיות עם המצב שבו פוליטיקאים ישראלים חשים כי אינם יכולים לבקר בבריטניה", אמר שר החוץ החדש של בריטניה וויליאם הייג. לדבריו, המצב הנוכחי בבריטניה אינו "בר הגנה"

בריטניה פועלת לפתור את בעייתם של פוליטיקאים ואנשי צבא ישראלים החוששים מלהגיע לתחומה בשל הסיכוי שייעצרו תחת החוק הבינלאומי. שר החוץ הבריטי וויליאם הייג אמר הערב (חמישי) כי הממשלה הבריטית החדשה כבר החלה לבחון את הסוגיה של שיפוט בינלאומי, ותיאר את המצב הנוכחי כ"לא משביע רצון" וכי אינו "בר-הגנה".

בשיחה עם כתבים מוקדם יותר היום אמר שר החוץ כי "לא נוכל לחיות עם המצב שבו פוליטיקאים ישראלים חשים כי אינם יכולים לבקר במדינה זו, וכך גם לגבי מנהיגי מדינות אחרות. לכן יש לתקן את המצב הזה, ויש על כך הסכמה רחבה בממשלת הקואליציה".

הייג אמר כי הוא מקווה ש"נקבל על כך החלטה בקרוב. איני יכול לומר במדויק מתי, אך אני יכול להבטיח כי אנו עובדים על זה. אנו לא רואים בעין יפה מצב שבו אדם כגברת לבני חשה כי אינה יכולה לבקר בבריטניה. אנו מדינה השואפת למלא תפקיד מרכזי בתהליך השלום במזרח התיכון, כפי שדנו בזה לאחרונה, ולכן יש לאפשר למנהיגים ישראלים ואחרים לבקר בחופשיות בבריטניה".

בדיון אתמול בפרלמנט, אמר שר החוץ כי "נקדם בכל הזדמנות את השלום ואנו נבחן כעת כיצד לטפל במצב הבלתי סביר בעליל שהביא למניעת כניסתם לבריטניה של פוליטיקאים ישראלים, בין היתר, מבלי לפגוע במחויבות שלנו להטיל אחריות על פושעי מלחמה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully