וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה בים: משט נגדי ייערך מול המשט לעזה

משט מחאה נגד "המשט לשחרור עזה" ייצא מחר מנמל אשדוד ביוזמת ארגון ההסברה Stand With Us. "זה יהיה קרב ימי של עובדות מול תעמולה", אמרו מארגני המחאה

שי מכלוף

(צילום: שי מכלוף; עריכה: לירז ליבנה)

משט מחאה נגד "המשט לשחרור עזה" ייצא מחר (שישי) מנמל אשדוד. המשט, הנערך תחת הכותרת "שחררו את עזה מהחמאס", הוא יוזמה של ארגון ההסברה Stand With Us.

רומן ברון, מארגן המשט ופעיל בארגון, אמר כי "אנחנו נהיה שם, באמצע הים, עם צי סירות משלנו ונישא שלטים החושפים את הפגיעה האמיתית בזכויות האדם של תושבי הרצועה – הדיקטטורה של חמאס תחת החסות האירנית. זה יהיה קרב ימי של עובדות מול תעמולה".

מארגני משט הנגד טוענים כי "המשט לשחרור עזה" משמש למעשה כמסע יחסי ציבור לשלטון החמאס בעזה. "אם הפעילים האלו היו מעוניינים באמת ובתמים לתרום סחורות וטובין לאוכלוסייה בעזה, הם היו יכולים לעשות זאת בדרכים המקובלות והחוקיות. ישראל הציעה להעביר את הסיוע באופן המקובל, אולם הפעילים מתעקשים להתמקד בהכפשת ישראל ותמיכה בממשלו של הנייה, ולא לסייע באמת לתושבי עזה", הסביר ברון.

הבוקר שוחח שר הביטחון, אהוד ברק עם מספר שרי חוץ בעניין המשט המתעתד להגיע לרצועת עזה. בשיחה עם שר החוץ של יוון, יורגוס פפנדראו, שר החוץ של אירלנד, מישל מרטין, ושר החוץ של קפריסין, מרקוס קיפריאנו, אמר ברק כי המשט הינו פרובוקציה פוליטית ותקשורתית ולא מבצע הומניטרי.

עוד אמר השר ברק כי אין כל משבר הומניטרי בעזה, וכי אלפי טונות של מוצרים וציוד נכנסים בכל יום לרצועה. ברק העביר בשיחותיו עם שרי החוץ את הצעת ישראל לפרוק את הציוד באשדוד תוך התחייבות להעבירו ליעדו לאחר בדיקה וסינון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully