וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי רחוק מבוש: אובמה יתמקד בדיפלומטיה

הממשל האמריקאי פרסם מסמך בן 52 עמודים, המגולל את אסטרטגיית הביטחון הלאומי שלו. לפי המסמך, ארה"ב תימנע ככל הניתן מפעילות חד-צדדית ותשים דגש על דיפלומטיה ועל חיזוק הכלכלה שלה

ממשלו של ברק אובמה חשף היום (חמישי) את אסטרטגיית הביטחון הלאומי הראשונה שלו, הנסמכת על פעילות דיפלומטית וכלכלית במטרה לחזק את מעמדה של ארצות הברית בעולם ולטפל באיומים.

האסטרטגיה נתפסת בעיני רבים כדחיית דוקטרינת ממשל בוש, שראתה את המלחמה בטרור כמטרה העיקרית של ארצות הברית, ונסמכת בעיקר על פעולות חד-צדדיות.

במסמך, שאורכו 52 עמודים, קורא ממשל אובמה להרחיב את שיתוף הפעולה עם מדינות שאינן נחשבות בעלות ברית מסורתיות של ארצות הברית, כמו המעצמות המתפתחות סין והודו, על מנת לחלוק בנטל הבינלאומי. הממשל אף גורס כי חיזוק הצמיחה הכלכלית ושיפור המצב הפיסקלי של ארצות הברית חייבים לעמוד בראש סדר העדיפויות של הביטחון הלאומי. "במרכז מאמצינו נמצאת המחויבות לחדש את הכלכלה שלנו, המשמשת כמעיין בלתי נדלה של כוחה של אמריקה", כך נכתב במסמך.

הסכנה הגדולה: נשק להשמדה המונית

הממשל ממשיך ומפרט את חזונו לגבי הדרכים לשמירה על ביטחונה של ארצות הברית ומדגיש את רצונו של אובמה לתת עדיפות לדיפלומטיה דו-צדדית על פני עוצמה צבאית. זאת, על רקע הלחימה בעירק ובאפגניסטן, וההכרה כי ניסיונה של ארצות הברית לעצב את העולם מוגבל מבחינה כלכלית.

כמו כן, חוזר המסמך על נחישותו של אובמה לקיים מגעים עם "מדינות עוינות" - התייחסות מוסווית לאירן ולצפון קוריאה – אך גם חוזר על האיום לבודד אותן אם הן ימשיכו להתריס נגד נורמות בינלאומיות.

בהמשך המסמך נטען כי "הסכנה החמורה ביותר לעם האמריקאי ולביטחון הבינלאומי ממשיך להיות נשק להשמדה המונית, במיוחד נשק גרעיני". עוד נטען, כי שינוי האקלים והתלות האמריקאים בדלקי מאובנים הם נושאים חשובים בביטחון הלאומי.

החוק האמריקאי דורש מכל נשיא לפרסם אסטרטגיית ביטחון לאומי. זהו בדרך כלל מסמך שחוזר על עמדות קיימות, אך נחשב לחשוב בשל השפעתו על התקציב הלאומי ועל החקיקה, ובקרב הקהילה הבינלאומית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully