וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: חרם המוצרים יפגע בסיכוי לשלום

27.5.2010 / 15:40

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין ביקר במפעלים המעסיקים פלסטינים בשומרון. ריבלין קרא לממשלה לפצות את העסקים שייפגעו וטען כי החרם הפלסטיני הוא "פגיעה בסיכויי הנורמליזציה"

על רקע חרם המוצרים מההתנחלויות שהוכרז ברשות הפלסטינית, יו"ר הכנסת ראובן ריבלין ביקר היום (חמישי) במפעלים המעסיקים ישראלים ופלסטינים באזור התעשייה ברקן במועצה האזורית שומרון. "אי אפשר לדבר על שלום ולעשות מלחמה. החרם הוא קריאת תיגר על הדו קיום ופגיעה בסיכויי הנורמליזציה", אמר ריבלין. הוא הוסיף כי "ברקן הוא מוקד של דו קיום וגשר לשלום".

ריבלין הצהיר כי "הצעד הזה הוא סדק שיתרחב אם נתעלם ממנו, ויגיע עד כדי חרם כלכלי של העולם הערבי כולו. מכאן החשיבות שיש לבלימתו המיידית ולהצבעה על הסכנות הגלומות בו, לכל הצדדים. דינו של חרם כזה בדיוק כדין חרם על מפעלים בתל אביב או בשדרות. מדובר בפעולה עוינת שיש להתייחס אליה בהתאם". ריבלין קרא לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר האוצר יובל שטייניץ לפצות את המפעלים במידה שנגרם להם נזק בשל החרם.

יו"ר מועצת יש"ע: על הממשלה לפעול מהר

יו"ר הכנסת, שביקר יחד עם ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה במפעל "סלטי שמיר" ובמפעל "מגה פרינט", המייצר ביגוד חד פעמי לבתי חולים, שוחח בין היתר עם העובדים הפלסטינים והתעניין בתנאי עבודתם. הפלסטינים העדיפו שלא להתייחס לנושא חרם המוצרים.

במהלך הביקור ריבלין נועד עם מסיקה, עם יו"ר מועצת יש"ע דני דיין ועם נציגי התעשיינים ומנהלת אזור התעשייה. מסיקה אמר בפגישה כי, "המפעלים ביהודה ושומרון יעברו את החרם, התעשייה כאן חזקה ביותר. מי שנפגעת כאן היא מדינת ישראל, שיורקים עליה בראש חוצות והיא איננה עושה כמעט דבר. הרשות הפלסטינית נושכת את היד שמאכילה אותה, תוך הפרה בוטה של הסכמי פריז לשיתוף פעולה כלכלי בין מדינת ישראל לרשות הפלסטינית".

יו"ר מועצת יש"ע דיין אמר כי "ממשלת ישראל יודעת היטב מהם הצעדים שעליה לעשות ויביאו לסיום החרם בתוך ימים ספורים. במקום זאת, רק השבוע היא החליטה על מחוות כלכליות לטובת הרשות הפלסטינית. החרם הוא פעולת איבה לכל דבר ועניין ועל הממשלה להגיב בצורה מהירה וחדה. בכוחה להביא את החרם לידי סיכום".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן חתם לפני כחודש על צו להחרמת מוצרים המיוצרים בהתנחלויות ונמכרים בשטחי הרשות הפלסטינית. הצו הוא חלק ממאבק מדיני ברשות להחרמת ההתנחלויות על ידי מדינות ברחבי העולם, במטרה לקדם הקמת מדינה פלסטינית. עוד נקבע כי מפירי הצו ייקנסו והמוצרים שיימצאו ברשותם יוחרמו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully