וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האיסור לעבודה בהתנחלויות - פעולת איבה"

יו"ר מועצת יש"ע דני דיין התייחס להחלטת הרשות הפלסטינית, לפיה פלסטינים שימשיכו לעבוד בהתנחלויות ייאסרו או ייקנסו. דיין קרא לממשלה "לעקל כספים שישראל גובה עבור הרשות"

שר פלסטיני קרא היום (שלישי) לפלסטינים שעובדים בהתנחלויות להפסיק לעבוד ואמר כי הם צפויים לקנס או מאסר אם לא יפסיקו. השר, חסן אבו ליבדה, אמר כי הרשות הפלסטינית תאכוף עד סוף השנה את החוק נגד פלסטינים שעובדים בהתנחלויות במטרה לגדוע את הקשרים המסחריים עם ההתנחלויות. אבו ליבדה חשף היום כי הפרת החוק דינה עד חמש שנות מאסר וקנסות בסכום של עד 14,000 דולרים.

יו"ר מועצת יש"ע, דני דיין, הגיב להחלטה ואמר כי מדובר ב"פעולת איבה לכל דבר". דיין הוסיף כי על ממשלת ישראל להגיב באופן מיידי ו"לעקל כספים שישראל גובה עבור הרשות, גם כדי לפצות את המפעלים שנפגעים מהודעתם של הפלסטינים. לישראל מספיק מנופים כלכליים כדי להכריח את הפלסטינים לחזור מהצהרתם".

צעד זה של הרשות הפלסטינית בא בהמשך לחקיקה שאושרה בשבוע שעבר ברשות הפלסטינית. יו"ר הרשות אבו מאזן חתם על צו להחרמת מוצרים המיוצרים בהתנחלויות ונמכרים בשטחי הרשות הפלסטינית. מפירי הצו ייקנסו והמוצרים שיימצאו ברשותם יוחרמו.

הצו הוא חלק ממאבק מדיני פלסטיני להחרמת ההתנחלויות על ידי מדינות ברחבי העולם, במטרה לקדם הקמת מדינה פלסטינית על כל השטח שנכבש ב-1967. באחרונה אישר שר הכלכלה הפלסטיני, חסן אבו ליבדה בשיחה עם TheMarker, כי הפלסטינים מחרימים מוצרים המיוצרים בהתנחלויות, אולם לא מוצרים המיוצרים בישראל.


עדכון ראשון - 17:27

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully