וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזעקה נוספת נשמעה במסגרת תרגיל העורף

צפירה עולה ויורדת נשמעה אחר הצהריים בתל אביב, חולון, בת ים ואזור. הצפירה נשמעה כחלק מניסוי צופרים במסגרת תרגיל העורף הלאומי

צפירה נשמעה אחר הצהריים (רביעי) בשעה 17:05 בערים תל אביב, בת ים, חולון ואזור. הצפירה נשמעה במסגרת ניסוי צופרים כחלק מתרגיל העורף הלאומי "נקודת מפנה 4".

בבוקר, בשעה 11:00 נשמעה הצפירה הראשונה, שהייתה אמורה לדמות מצב של מתקפת טילים על ישראל, ולסמן לתושבים לרדת למקלטים. אולם, במספר מוקדים בתל אביב ובירושלים התלוננו התושבים כי כלל לא שמעו את הצפירה. מפיקוד העורף נמסר כי התקבלו מספר תלונות בנושא מירושלים, אך הם אינם מכירים על תלונות של אזרחים שלא שמעו את הצפירה בתל אביב.

מפיקוד העורף נמסר בנוסף כי "אזרח שבאזור מגוריו נשמעה צפירה באופן חלש או שלא נשמעה כלל, מוזמן להתקשר למוקד פיקוד העורף. חלק ממטרות התרגיל הוא גם לאבחן היכן ישנן תקלות ולאתר אותן".

כחלק מהתרגיל יתקיימו במהלך היום מספר תרגילי שטח בכל הארץ, כאשר בין היתר יתקיים תרגיל מרכזי בבסיס הקריה בתל אביב, שם יתרגלו תרחיש של נפילת טילים על בסיס המטה הכללי. תרגיל דומה, בו גם אירוע של התמודדות עם חומרים מסוכנים, יתרחש בנמל אשדוד. בצפון הארץ יערכו מספר נרחב יותר של תרגילים בהם אירוע בבית החולים רמב"ם בחיפה. התרגיל בבית החולים החל לאחר הישמע האזעקה ומטרתו לדמות קליטת נפגעי טיל כימי שנפל כביכול בחיפה. כחלק מהתרגיל בית החולים פועל במתכנות חירום על פי נהלים ותרגולות בעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully