וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוק שליט עבר ברוב גדול בקריאה טרומית

26.5.2010 / 14:34

הצעת החוק להחמרת תנאי אסירי חמאס בישראל עברה בקריאה טרומית ברוב של 52 מול 10 מתנגדים. חברי הכנסת הערבים: "לאחר אישור החוק עלולה להתפשט אינתיפאדה שלישית"

הצעת החוק להחמרת תנאי כליאתם של אסירי חמאס הכלואים בישראל עברה היום (רביעי) בקריאה טרומית בכנסת. בהצבעה תמכו בחוק 52 ח"כים ו-10 התנגדו, חבר כנסת אחד נמנע.

לפי הצעת החוק, אסירים המשתייכים לארגון טרור שבידיו נמצא חטוף ישראלי, לא יהיו רשאים לקבל מבקרים, מלבד ביקור של נציג ארגון "הצלב האדום", אחת לשלושה חודשים. זאת בניגוד למצב הנוכחי בו למרות שהאסירים זכאים על פי חוק לביקור פעם בחודשים, הם זוכים למעשה לביקור של מקורביהם כל שבוע. על פי הנתונים שאסף ח"כ דני דנון, לחמאס ישנם 2,165 אסירים ביטחוניים בישראל ו-265 אסירים מנהליים, שעליהם הצעת החוק אמורה להשפיע.

לפני ההצבעה בנושא אמר ח"כ דנון (ליכוד) לח"כים הערבים שנכחו במליאה כי, "אני רואה את התגובות שלכם ואני משוכנע יותר בצורך של החוק. נמאס לנו מהמשחק הכפול שאתם דואגים לאסירים הפלסטינים שיש להם תנאי VIP ומצד שני יש לנו חייל חטוף, שנחטף על אדמת מדינת ישראל, ואתם דואגים רק להם. החוק הוא אמירה לחמאס: 'נמאס לנו. החגיגה נגמרת. מהיום נדבר איתכם בשפה שאתם מבינים'".

השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', השיב מטעם הממשלה ואמר כי "מה שעמד בשיקולים, זה אך ורק נושא גלעד שליט. ברגע שהבנתי אחרי שהתייעצתי עם אותם אנשים, שאפשר יהיה לקדם את הצעות החוק בטרומית וזה ייתן דחיפה למו"מ – תמכתי. במקביל אנחנו פועלים ליזום הצעת חוק ממשלתית שתובא להצבעה".

"רוצחים שפלים המוחזקים בתנאי לוקסוס"

חברי הכנסת הערבים, שהביעו התנגדות לחוק, השוו בין חשיבות שחרורו של שליט לשחרור האסירים הפלסטיניים הכלואים בישראל. לדברי ח"כ טלב א-סנע (רע"ם-תע"ל), "אנחנו תומכים בשחרורו של שליט ורואים בו קורבן של המציאות כמו שאנחנו רואים את האסירים הפלסטינים. חברי הכנסת לוין, דנון ואלדד הם האחרונים שאכפת להם משחרורו של שליט. מיד אחרי קבלת החוק תהיה התפשטות של המהומה לכפרים ונגיע לאינתיפאדה שלישית. כמו שיש גלעד שליט אחד יש 11 אלף אסירים פלסטינים. מדינת ישראל צריכה להחליט – או שהיא מדינה ככל המדינות או שהיא כנופיה".

יו"ר בל"ד ג'מאל זחאלקה הגיב גם הוא לכך ש"חוק שליט" עבר ברוב גדול בקריאה טרומית. לדברי זחאלקה, הצעת החוק הינה פעולה מטופשת. זחאלקה אמר כי ממשלת ישראל "אווילית אם היא חושבת שהיא תזרז את גיבוש עסקת שליט אם היא תפגע בתנאי האסירים הפלסטינים בבתי הכלא בישראל, משום שהאסירים לא ייכנעו ללחצים הישראלים".

בתגובה לדברים אלה מצד הח"כים הערבים אמר ח"כ יריב לוין (ליכוד) לא-סנע כי "מי שגוזר גזירה שווה בין חייל חטוף לבין רוצחים שפלים שמוחזקים בתנאי לוקסוס, לא ראוי להיות במשכן הזה ולא ראוי להחזיק בתעודת הזהות שאנחנו נותנים לו".

ח"כ אריה אלדד, מיוזמי החוק אמר כי הוא "מברך את הממשלה על שהחליטה לתמוך בחוק שבא למנוע ביקורי משפחות אסירי החמאס כל עוד שליט אינו זוכה לביקורים. חבל רק שהממשלה התנגדה לחוק הזה לפני חצי שנה כי הזמן בוזבז ועבור שליט כל יום הוא נצח. יש רק לקוות כי הבינה אכן האירה את מוחות ראש הממשלה ויועציו והם לר יערימו עיכובים וקשיים על המשך החקיקה".

עדכון ראשון: 13:20

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully