וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השרים אישרו לפגוע בתנאי אסירי חמאס

פנחס וולף וניר יהב

23.5.2010 / 15:50

ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה את הצעת "חוק שליט" להחמיר בתנאי מאסרם של אסירי חמאס בכלא ולמנוע מהם מבקרים, מלבד נציגי ארגון הצלב האדום שיבקרו את האסירים אחת לשלושה חודשים. חמאס: "החלטה זו נועדה להפעיל לחצים במטרה שנשחרר את שליט ללא תמורה"

ועדת השרים לענייני חקיקה שולחת מסר חריף לארגון חמאס בכל הקשור לעסקת שליט ומנסה להפעיל לחץ מבפנים. השרים אישרו היום (ראשון) את "חוק שליט", של ח"כ דני דנון (ליכוד), להרעת תנאי אסירי חמאס בישראל.

לפי הצעת החוק, אסירים המשתייכים לארגון טרור שבידיו נמצא חטוף ישראלי, לא יהיו רשאים לקבל מבקרים, מלבד ביקור של נציג ארגון "הצלב האדום", אחת לשלושה חודשים. זאת בניגוד למצב הנוכחי בו למרות שהאסירים זכאים על פי חוק לביקור פעם בחודשים, הם זוכים למעשה לביקור של מקורביהם כל שבוע. על פי הנתונים שאסף דנון, לחמאס ישנם 2,165 אסירים ביטחוניים בישראל ו-265 אסירים מנהליים, שעליהם הצעת החוק אמורה להשפיע.

הצעת החוק תובא לאישור בקריאה טרומית במליאת הכנסת ביום רביעי. ח"כ דנון אמר לאחר אישור ועדת השרים כי "החגיגה של אסירי החמאס בכלא הישראלי לקראת סיום. הצעת החוק מעבירה מסר חד וברור להנהגת חמאס ולכל אלה שחשבו שיוכלו להמשיך לקבל תנאי VIP בכלא הישראלי עד לשחרורם".

"ההחלטה תיצור לחץ על הנהגת חמאס"

בארגון חמאס הגיבו על אישור החוק. דובר הארגון סאמי אבו זוהרי אמר כי החלטה זו נועדה "לסחוט את חמאס ולהפעיל עליו לחצים במטרה שישחרר את שליט ללא תמורה". לדברי אבו זוהרי, אישור החוק "רק מוסיף לו כוח ומשכנע אותו לדבוק בדרישותיו ולא לוותר עליהן". הוא הוסיף ואמר כי החוק החדש רק מוכיח את אי-האנושיות שנוקטת בה ישראל כלפי האסירים הפלסטינים. בהתייחסו לטענה לפיה אישור החוק נועד ללחוץ על חמאס לחדש את המשא ומתן לשחרור שליט אמר אבו זוהרי כי מדובר בניסיון להסתיר את העובדה שישראל הביאה לכישלון המשא ומתן. "חמאס לא ביקש להפסיק את המשא ומתן לגיבוש עסקת שליט. מי שהכשיל את המגעים הייתה ישראל בכך שנסוגה בה מהבנות קודמות ובכך שניסתה לכפות את תנאיה", הוסיף.

יו"ר הבית היהודי, השר דניאל הרשקוביץ, בירך על החלטת הוועדה ואמר כי "החמאס מבין רק את שפת הכוח, המרחם על אכזרי – סופו שיתאכזר אל רחמנים". השר לבטחון פנים יצחק אהרונוביץ אמר לאחר אישור החוק בוועדת השרים כי "לאחר שדחיתי את ההצעות במשך מספר חודשים, בתיאום עם ראש הממשלה ולאחר התייעצות עם חגי הדס החלטתי לתמוך בהצעת החוק, זאת כאשר התברר שהמו"מ לשחרור גלעד שליט לא ייפגע".

ח"כ יואל חסון, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה ואחד מיוזמי החוק אמר כי הוא "מברך את ועדת השרים על החלטתה לתמוך בהצעת החוק. החמרת תנאי הכליאה של האסירים הביטחוניים תיצור את הלחץ הראוי על הנהגת חמאס ותאפשר לקדם את שחרור שליט. אין זה מתקבל על הדעת שבעוד ששליט מבודד ומנותק מהעולם, זוכים אסירי חמאס לביקורים, טלוויזיה בכבלים ותואר אקדמי על חשבון המדינה, מבלי שהדבר כלל מתחייב מהחוק הבינלאומי".

ח"כ אחמד טיבי מתח ביקורת על אישור החוק. טיבי אמר כי אפילו מצור מוחלט על רצועת עזה "לא הביא לשינוי שהממשלה מייחלת לו. סנקציה מתלהמת כזו תביא נזק ולא תועלת לעניין שליט, שיש לו פתרון אחד בלבד: עסקת חילופין שבה אסירים פלסטינים ישוחררו בתמורה לשחרור שליט". לדברי ח"כ טיבי, מדינה החתומה על אמנות בינלאומיות אינה יכולה לנהוג בצורה זו.

ועדת השרים אישרה גם הצעות דומות של הח"כים משה מטלון (ישראל ביתנו) ויריב לוין (ליכוד), אשר יובאו אף הן לאישור הכנסת ביום רביעי. בתוך כך, ברביעי תועבר גם הצעת החוק של ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו), הקובעת כי אזרחותו של אדם תישלל אם יורשע בפעילות טרור או בריגול למען ארגון טרור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully