וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחמדינג'ד למדבדב: אל תיכנע ללחץ האמריקאי

נשיא אירן דחק היום במנהיגי רוסיה לסגת מתמיכתם בהטלת סנקציות חדשות נגד אירן. אחמדינג'ד קרא בנוסף לארצות הברית לתמוך בהסכם הגרעין עליו חתמה אירן עם טורקיה וברזיל

רויטרס

(צילום:רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בצעד יוצא דופן, פנה היום (רביעי) נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד ישירות לנשיא רוסיה דמיטרי מדבדב וקרא לו לשקול מחדש את תמיכתו בהטלת סנקציות חדשות על אירן. לדבריו, תמיכתה של רוסיה בסנקציות נגד אירן אינה מקובלת והיא תוצאה של כניעה ללחץ אמריקאי. אחמדינג'ד הוסיף כי הסכם העשרת האורניום עליו חתמה אירן עם טורקיה וברזיל "הוא הזדמנות נפלאה שעל נשיא ארצות הברית לנצל".

בשבוע שעבר הופתעה אירן מכך ששעות ספורות לאחר שחתמה על הסכם העשרת אורניום בטורקיה, הודיעה וושינגטון כי כל חמש החברות הקבועות במועצת הביטחון, כולל רוסיה וסין, הסכימו על טיוטת סנקציות חדשה.

במהלך נאום פומבי ששודר בטלוויזיה, פנה אחמדינג'ד למדבדב: "אם אני הייתי הנשיא הרוסי, כשהייתי מקבל החלטות בנושאים הקשורים לאומה הגדולה (אירן) הייתי פועל ביתר זהירות, הייתי חושב יותר", אמר אחמדינג'ד. "האומה האירנית לא יודעת: האם הם (הרוסים) חברים ושכנים שלנו? האם הם איתנו או שהם מחפשים משהו אחר?"

אחמדינג'ד אף הביע תקווה כי מנהיגי רוסיה ישמעו את דבריו הידידותיים ו"ינקטו בפעולה מתקנת, ולא יתנו לאומה האירנית להתייחס אליהם באותה רמה כמו אויביה ההיסטוריים".

לגבי הסכם העשרת האורניום עליו חתמה אירן עם טורקיה וברזיל, אמר אחמדינג'ד כי מדובר ב"הזדמנות היסטורית" לשבור את הקיפאון עם המערב סביב מדיניות הגרעין של אירן, וכי על נשיא ארצות הברית ברק אובמה לנצל אותה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully