וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצרת בת"א: "ילדי העובדים הזרים - ישראלים"

גיל סימה

26.5.2010 / 0:08

לקראת החלטת הממשלה באשר לעתידם של ילדי העובדים הזרים בישראל, התקיימה בת"א עצרת מחאה. באי העצרת קראו להעניק מעמד קבע לילדים. "הם רוצים ללכת לצבא כישראלים"

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכת וידאו: לירז לבנה)

אלפי בני אדם השתתפו אמש (שלישי) בעצרת ברחבת מוזיאון ת"א בה קראו להקנות מעמד קבע ל-1,200 ילדי עובדים זרים שסכנת הגירוש מישראל מרחפת מעליהם. עצרת המחאה התקיימה לקראת החלטת הממשלה בנושא בשבוע הבא. בעצרת שאורגנה על ידי התאחדות הסטודנטים בישראל, עמותת "ילדים ישראלים" ויוניצ"ף ישראל, השתתפו סטודנטים רבים, אישי ציבור רבים כמו אורלי וילנאי פדרבוש וגיא מרוז שהנחו את הערב, נציגי הארגונים וזמרים כדוגמת קרן פלס, שלמה גרוניך וקוואי.

יו"ר התאחדות הסטודנטים בועז טופורובסקי, אמר לוואלה! חדשות כי "אין שום סיבה בעולם שילדי המהגרים ישלמו את מחיר אובדן המדיניות של הרשויות על לא עוול בכפם. אנו קוראים לממשלת ישראל לגבש בהקדם פתרון הומני לעתיד הילדים ולשלבם כאזרחים שווים בחברה הישראלית".

ח"כ דב חנין (חד"ש) קרא מעל בימת העצרת לממשלה להחליט מיד להשאיר בארץ את כל 1,200 הילדים שסכנת הגירוש מאיימת עליהם ועל הוריהם. "הצלחת המאבק בעניין הילדים צריכה לסמן את תחילתה של גישה אחרת למהגרי העבודה והפליטים - ברוח המתאימה למדינה דמוקרטית. המאבק הזה אינו רק מאבק להגנת הילדים הישראלים הנפלאים האלה, הוא בעצם מאבק על איזה בני אדם אנחנו רוצים להיות ובאיזו חברה היינו רוצים לחיות".

שהות של חמש שנים בארץ

סגן יו"ר התאחדות הסטודנטים איציק שמולי סיפר לוואלה! חדשות רגעים לפני עלייתו לבמה לנאום כי "המטרה של האירוע הוא למנוע את החלטת הממשלה לגרש את ילדי מהגרי העבודה. ציבור הסטודנטים, הפועלים במשך כל השנה בנושא, קוראים באופן חד משמעי לממשלה לחדול מהחלטה זו. הילדים הללו גדלו בישראל, הם התחנכו בתנועות הנוער הישראליות והם רוצים ללכת לצבא כישראלים לכל דבר".

הוועדה הבין-משרדית לעניין הסדרת הטיפול בילדי העובדים הזרים תגיש בשבוע הבא את המלצותיה לשר הפנים אלי ישי אשר יחליט אם לאמץ אותן ולהביאן לאישור הממשלה.

מההמלצות מסתמן כי התנאי שעל בסיסו יקבל ילד זכאות למעמד תושב יהיה שהות של חמש שנים בארץ. בנוסף עולה כי הדבר שיכריע בנושא הענקת מעמד התושב יהיה שאלת השתתפותו של הילד במערכת החינוך בישראל. למשל, ילד אשר עדיין לא מלאו לו חמש שנים, אך הוא רשום בגן חובה או בכיתה א' יקבל את מעמד התושבות.

המלצה נוספת קשורה לדרך כניסת הוריהם של הילדים לארץ. על פי ההמלצה, הורים שנכנסו לפי נהלי הכניסה הרשמיים של ישראל והחתימו דרכון ושילדיהם עומדים בקריטריון של שהייה בארץ לפחות חמש שנים, יוכלו להישאר גם הם בישראל.

עדכון ראשון: 22:08

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully