וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: יידחה גירוש ילדי העובדים הזרים

אייל דץ

31.10.2009 / 21:39

גורמים בסביבתו של נתניהו מעריכים כי רה"מ ידחה את ההחלטה על הגירוש פעם נוספת וכי הילדים יישארו במערכת החינוך עד תום שנת הלימודים. אלי ישי: "אם יבואו עוד עובדים זרים הם יביאו מחלות"

הממשלה תחליט מחר לדחות הדיון בעניין גירוש ילדי העובדים הזרים ותשאיר אותם במערכת החינוך עד תום שנת הלימודים, כך מעריכים הערב (שבת) בסביבתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ועדת השרים בנושא תתכנס מחר, אך טרם ברור אם החלטה הסופית על גורלם של הילדים תתקבל בישיבה, זאת לאחר דחייה של שלושה חודשים בהחלטה.

לצד התנגדות נחרצת של שר החינוך גדעון סער ושרי מפלגת העבודה, נחוש שר הפנים אלי ישי להוציא את החלטתו לפועל אפילו במחיר של משבר קואליציוני. הערב התבטא ישי בחריפות נגד העובדים הזרים ואמר כי "אם יבואו לפה עכשיו מאות אלפי עובדים זרים הם יביאו איתם שלל מחלות: צהבת, חצבת, שחפת, איידס, סמים".

בארגוני זכויות האדם ממתינים במתיחות להחלטה שתתקבל על ידי הממשלה. בכל מקרה העריכו בארגונים כי הילדים לא יגורשו עד תום שנת הלימודים הנוכחית.

במקביל לדיון על הגירוש תדון ועדת השרים לחקיקה גם בהצעת החוק שנועדה להבטיח כי ילדים מתחת לגיל 14 העומדים בפני גירוש מישראל לא יוחזקו במתקני מעצר וכליאה, ואילו קטינים בגילאי 14-18 יוחזקו במעצר לכל היותר ארבעה ימים. עוד יבטיח החוק כי המעצרים יתקיימו תוך שמירה על ביקורת שיפוטית תכופה וזכאות הקטינים לייצוג על-ידי עורך דין. את הצעת החוק הגישו חברי הכנסת ניצן הורוביץ, דני דנון, דב חנין, רחל אדטו, שלמה מולה וחיים אורון.

לקראת הדיון בהצעת החוק פנו האגודה לזכויות האזרח, מוקד הסיוע לעובדים זרים וארגון רופאים לזכויות אדם לאשת ראש הממשלה, הגב' שרה נתניהו, פסיכולוגית ילדים במקצועה, בבקשה שתתגייס לסייע לקידום ההצעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully