וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה לישראל: "תנו למשט להגיע לעזה"

שר החוץ הטורקי כינס מסיבת עיתונאים והתייחס למשט הסיוע שצפוי להגיע בסוף השבוע לעזה. לדבריו, על ישראל לאפשר את הגעת המשט לחופי הרצועה. "יש לפעול בצורה רגועה ולא להחריף את המתיחות"

טורקיה ביקשה אחר הצהרים (שלישי) מישראל להסיר את הסגר הימי שהוטל על עזה, על רקע יציאת שיירת הספינות הנושאות ציוד סיוע הומניטרי ממדינות אירופיות לכיוון רצועת עזה. שר החוץ הטורקי אחמט דאווט אולו אמר במסיבת עיתונאים כי ממשלתו נמצאת בקשר עם ישראל בנוגע לשיירת הסיוע. "יש לנהוג בצורה רגועה ולא להחריף את המתיחות", אמר, "המצור על עזה צריך לרדת".

דאווט אולו הוסיף וטען כי בממשלתו "מאמינים שישראל תפעל בהיגיון כלפי היוזמה". גם שליח האו"ם למזרח התיכון רוברט סרי, התייחס לסגר הימי ואמר כי המצור עלול רק לעודד את הפעילים המיליטנטים הקיצונים. "אני מודאג במיוחד מהעובדה שהסגר הימי הנוכחי ייצור סבל בלתי מתקבל על הדעת ויחזק את הקיצונים", אמר סרי וקרא למדיניות הסגר להסתיים.

אתמול התייחס סגן שר הביטחון מתן וילנאי למשט ואמר כי "ישראל לא תאפשר משבר הומניטרי ברצועת עזה. אנו מעבירים להם את הציוד והמזון הנחוצים לתושבים. יש חומרים ופריטים מסוימים שאנו לא מעבירים, כי חמאס עושה בהם שימוש לצרכיו ומונע אותו מן האוכלוסייה בעזה".

שיירת ספינות הסיוע צפויה להגיע ביום שישי ממספר מדינות אירופיות לכיוון רצועת עזה, בקריאה להסיר את המצור הישראלי על עזה. שלוש ספינות טורקיות יצאו בשבת האחרונה מאיסטנבול ומאנטליה, כשעל סיפונן מאות פעילים פרו פלסטינים. הספינות נושאות כ-10,000 טונות של ציוד ומזון המיועדים לתושבי רצועת עזה. במשט גם נוטלים חלק חברי פרלמנט אירופים ופעילי זכויות אדם שיקראו לישראל להסיר את המצור מעל עזה. בצה"ל ובמשרד הביטחון נערכים לקראת הגעת הספינות לשטח המים הטריטוריאליים של ישראל, ואלה צפויים לחסום את דרכן של הספינות ולמנוע מהן לשוט אל עבר שטח הרצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully