וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "אין הכרח שרקטות ינחתו בישראל"

שר הביטחון התייחס למסקנות הראשוניות בעקבות תרגיל מוכנות העורף והדגיש כי מערכת הביטחון פועלת בראש ובראשונה למניעת מלחמות, אך יחד עם זאת עושה הכל על מנת שלא ינחתו רקטות בישראל

שר הביטחון אהוד ברק דיבר אחר הצהרים (שלישי) על המסקנות הראשוניות בעקבות תרגיל מוכנות העורף הגדול שנערך בימים האחרונים ושיגיע לשיאו מחר. במהלך דיון בפורום מערך המשק לשעת ביטחון (מל"ח) אמר ברק כי "קודם כל אנחנו פועלים לכך שלא תהיינה מלחמות, אין שום הכרח שהרקטות האלה תנחתנה פה. אנחנו פועלים לכך שלא תנחתנה. התרגיל לא יתקיים מפני שאנחנו חושבים שמשהו אמור או צריך לקרות בקרוב, אנחנו עושים את זה מכוח חובתנו להתכונן".

עוד הוסיף שר הביטחון ואמר כי "כפי שכבר ציינתי, מדובר בתרגיל רביעי. המערכת שלנו כוללת בין היתר את הקמת רשות החירום הלאומית (רח"ל) ואכן זה הביא לקפיצה משמעותית ברמת המוכנות של המערכת כולה לאפשרות של כניסה ללחימה. ועדת המשק העליונה, צפויה לעבור בעתיד הקרוב בחינה וארגון מחדש גם היא כדי להתאים אותה בכלל בגבולות הגזרה עם הפעילות של העורף ולהיערך בצורה נכונה להתמודדות עם כלל המשימות בעת לחימה. התרגיל מתקיים במשך כל השבוע ומטרתו להביא לשיפור במוכנות של כל המערכות במדינת ישראל, ואפשרות של לחימה רחבה שתכלול גם התמודדות בעורף".

"ביקרתי הבוקר במסגרת התרגיל בחמ"ל של עיריית תל אביב ולידו החמ"ל של מחוז דן, של פיקוד העורף", אמר ברק, "ואני מוכרח להודות שמול מה שאני מכיר משנים קודמות אי אפשר לטעות בהתקדמות העקבית והשיטתית בהיערכות. ת"א בהחלט ערוכה כהלכה, ומחוז דן נמצא במוכנות טובה".

"יש תמיד מה לשפר"

"יחד עם זאת", סייג ברק, "יש תמיד הרבה מה לשפר ואנחנו רושמים במהלך כל התרגיל הערות, לקחים, ודברים שצריך להמשיך לפעול בהם. התרגיל הזה לא עומד לבד, הוא חלק מרצף של תרגילים ופעילויות בתוך צה"ל, בפיקוד העורף, במערכות האזרחיות וברשויות המקומיות. בסופו של דבר ראשי הרשויות הם לבנת היסוד ביכולת העמידה של העורף, ובכל אחת מהרשויות במדינה היום מתקיימת פעילות שתכליתה להגביר את המוכנות".

"שילוב כל הזרועות ונוכחות כל הגופים סביב שולחן אחד, הינו חלק ממה שאנחנו מתכוונים לעשות כדי באמת להטמיע לקחים גם ממלחמת לבנון השנייה, שמצאה אותנו לא מוכנים כהלכה בעורף. יש הרבה מאד לקחים מאז. למעשה, אלה לקחים שחלקם מתחילים להתגבש עוד מאז מלחמת המפרץ הראשונה ובכל התחומים האלה מוטלת עלינו האחריות להתכונן ולשפר כל הזמן ואת זה אנחנו אכן עושים", סיכם שר הביטחון.

  • עוד באותו נושא:
  • אהוד ברק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully