וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צו מעצר הוצא נגד ראש ממשלת תאילנד לשעבר

ממשלת תאילנד מתכוונת לבצע מצוד גלובלי אחר ראש הממשלה לשעבר טקסין שינאווטרה, לאחר שבית משפט הוציא צו למעצרו באשמת מימון פעילות המפגינים והתססה

בית משפט בתאילנד הוציא היום (שלישי) צו מעצר לראש הממשלה לשעבר טקסין שינאווטרה המואשם בטרור בעקבות המהומות שאירעו במדינה בחודשיים האחרונים, במהלכן נהרגו לפחות 80 בני אדם. רבים מהמפגינים, אנשי ארגון "החולצות האדומות", הם תומכי טקסין, וממשלת תאילנד מאשימה אותו במימון פעילותם ובהתססה.

כעת מתכוונים אנשי משרד המשפטים ומשרד החוץ בתאילנד לבצע מצוד גלובאלי אחרי טקסין, איל תקשורת שברח מהמדינה לאחר שהודח מראשות הממשלה ב-2006.

לאחר בריחתו הוא הורשע בשחיתות. כיום הוא מחלק את זמנו בין דובאי למונטנגרו ולאחרונה נצפה בפסטיבל הסרטים בקאן שבצרפת. אם יורשע, טקסין עשוי לקבל גזר דין מוות.

הממשלה טוענת כי טקסין מימן את אנשי "החולצות האדומות" בסכום של מיליון דולר וחצי ליום, וארגן הברחת נשק ולוחמים מקמבודיה. "בית המשפט קבע שיש מספיק הוכחות להאמין שטקסין הוא המתכנן, שהיה לו תפקיד חשוב בהפעלה ובשליטה של האירועים", אמר ראש המחלקה לחקירות מיוחדות בתאילנד.

אנשי "החולצות האדומות" הגיעו מרחבי תאילנד לעיר הבירה בנגקוק ב-14 במרץ וקראו לממשלה להתפטר ולקיים בחירות חדשות. מאז אפריל הם התבצרו במאחז במרכז המסחרי של העיר. השבוע, לאחר מספר ימים של עימותים אלימים במהלכם נהרגו עשרות אנשים וכ-40 בניינים הוצתו, פיזר הצבא את אלפי המפגינים. היום אישרה ממשלת תאילנד להאריך את העוצר הלילי שהוטל על בנגקוק ו-23 מחוזות נוספים במדינה למשך ארבעה ימים בלבד. העוצר יוטל בין חצות ל-4 לפנות בוקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully