וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי מפחד מהומואים בבאר שבע?

העיר סוערת סביב אירועי הגאווה הצפויים להתקיים בתחילת חודש יוני. חבר עירייה: "אנשים חולים שצריכים טיפול". מארגן האירוע: "צריך לגרום לאנשים להבין שיש קהילה כזו בעיר"

חברי המועצה הדתיים בעיריית באר שבע זועמים על קיומו של מצעד הגאווה בעיר בתחילת חודש יוני, ומבקשים למנוע אותו בכל מחיר. הרב יהודה דרעי, רבה הראשי של באר שבע, אמר הבוקר (שלישי) ל"רדיו דרום", כי "עיר האבות היא לא תל אביב, היא לא עיר מתירנית, אני לא אתן לפרוץ את הסטטוס קוו. אצלנו הנושא הזה הוא קו אדום שאין עליו שום פשרות".

עיריית באר שבע נתנה את חסותה ל"אירוע הגאווה" הראשון בתולדות העיר דרך חברת הבת העירונית "כיוונים", שתפיק את האירוע, שצפוי להתקיים במרכז הצעירים בעיר בתחילת החודש הבא.

חבר המועצה זכריה אוהב-שלום מסיעת "נתיב הדרום" אמר, כי הוא מופתע שראש העיר רוביק דנילוביץ' העביר את הטיפול לחברת הבת של העירייה. לדבריו, "היא כמו השכפ"ץ שלו, להעביר את זה לכיוונים זה לרמות את הציבור". על הקהילה ההומו-לסבית אמר, כי "אף אחד לא חלם במדינה שהם יגיעו לבאר שבע, הרי הם אנשים חולים שצריכים טיפול, שילכו למי שצריך לטפל בהם. הם מחפשים תשומת לב, למה לבוא להפריע לנו?".

אוהב–שלום המשיך, ותקף אישית את דנילוביץ': "האם ראש העיר הולך להשתתף איתם בכינוס? האם זה אומר משהו על ראש העיר?". חבר מועצה נוסף התייחס לנושא, ואמר: "אני מכבד כל אדם, אבל לא צריך לתת להם ביטוי כזה בעיר, יש פה סטטוס קוו שצריך להישמר".

ראש העירייה, רוביק דנילוביץ', אמר בתגובה: "דבריו של אוהב-שלום אינם ראויים להתייחסות".

"אירוע מכונן"

מצעד הגאווה בעיר אמור להיות אירוע צנוע ודל תקציב, אך עבור הקהילה ההומו-לסבית הוא מקבל חשיבות יתרה, לאחר פיגוע הירי ב"בר הנוער" בתל אביב באוגוסט 2009. בחודש שעבר הוקם מועדון "בר נוער" בבאר שבע, ואליו מגיעים בני נוער מהקהילה כדי לשוחח, להיפגש ולקבל תמיכה. בסניף ה"אגודה" של חברי הקהילה בבאר שבע מעדיפים לא לחשוף כעת את מיקומו ברבים.

ברק עטר מארגן האירוע ומנהל סניף ה"אגודה" בבאר שבע מספר, כי מדובר באירוע מכונן. "בעיקר בעקבות הרצח הנפשע בסניף בתל אביב הבנו את החשיבות של עליית המודעות על חברי הקהילה בציבור, ולגרום לאנשים להבין שיש קהילה כזו בעיר כמו בכל מקום בארץ, והקהילה היא חלק ממנה".

ניסים סספורטס, מנכ"ל חברת כיוונים, הגיב להתנגדותם של מספר חברי מועצה בעניין, ואמר, כי "בדומה לאירועים שונים שקיימה החברה בעיר בשנה האחרונה, הבינו בחברה כי בשל הרצח "בבר הנוער" וחוסר מודעות בחברה, יש לקיים כאן את האירוע ב"מרכז הצעירים" ובכך לעסוק בהסברה, חינוך ומודעות הציבור בעניין כה חשוב. החברה החליטה לסייע ל"אגודה" כפי שהיא מסייעת למגזרים אחרים. יש להדגיש כי ההחלטה לקיום האירוע נעשה בהסכמת הדירקטוריון ובאופן עצמאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully