וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זיהום נוסף? מיכליות התנגשו ליד סינגפור

מיכלית נפט התנגשה בספינת מטען סמוך לחופי סינגפור. המיכלית החלה לדלוף, וקיים חשש שכ-2,000 טונות של נפט גולמי יזהמו את מי הים. ובנתיים במפרץ מקסיקו, הזיהום נמשך

מיכלית נפט התנגשה הבוקר (שלישי) בספינת מטען גדולה סמוך לחופי סינגפור. כך דיווחה רשות הנמלים של מלזיה הסמוכה. בעקבות ההתנגשות, 2,000 טונות של נפט גולמי עלולים להישפך אל מי הים.

"בשל ההתנגשות נפער קרע באורך עשרה מטרים לאורכה של מיכלית הנפט, ואלפי טונות של נפט גולמי זרמו לים", אמר עבדול חאדיב בן עבודל ווהאב, מפקד במשמר החופים המלזי.

ההתנגשות אירעה שעה שבמימי מפרץ מקסיקו נמשכים המאמצים להתגבר על דליפת נפט עצומה שנמשכת כחודש. הדליפה החלה בעקבות פיצוץ עז באסדת נפט שהפעילה חברת BP במקום. מאז טביעת האסדה, הוזרמו אל הים מאות אלפי טונות של נפט , והמומחים מתקשים לעזור את הזרימה.

מושל מדינת לואיזיאנה בובי ג'ינדל, העביר אתמול ביקורת על חברת BP והרשויות הפדרליות של ארה"ב בשל כישלונן לפעול במהירות להגנה על קו החוף של מדינתו מדליפת הנפט במפרץ מקסיקו. לדבריו של ג'ינדל, הוא "מתוסכל" מכך שמשמר החופים וחברת BP התעכבו בסיפוק ציוד הניקוי שהיה דרוש לטיפול בדליפה.

תחילה העריכו שלמי הים מוזרם נפט בכמות השווה לכ-5,000 חביות מדי יום, אך כעת נראה שהכמות גדולה עוד יותר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully