וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וילנאי: למנוע מהמשט האירופי להגיע לעזה

סגן שר הביטחון הודיע כי ישראל לא תאפשר לפעילי שמאל אירופים להיכנס לשטח הרצועה. לדבריו, "אין משבר הומניטרי בעזה. אנו מעבירים לתושבים את הציוד והמזון הנחוצים להם"

סגן שר הביטחון מתן וילנאי קרא הערב (שני) למנוע ממשט של ארגוני שמאל אירופיים להגיע לרצועת עזה. לדבריו, "יש למנוע מהסירות להיכנס לשטח הרצועה. מדובר במשט פוליטי שנועד לעשות כותרות בתקשורת". וילנאי טען כי "ישראל לא תאפשר משבר הומניטרי ברצועת עזה. אנו מעבירים להם את הציוד והמזון הנחוצים לתושבים. יש חומרים ופריטים מסוימים שאנו לא מעבירים, כי חמאס עושה בהם שימוש לצרכיו ומונע אותו מן האוכלוסייה בעזה".

שלוש ספינות טורקיות יצאו בשבת האחרונה מאיסטנבול ומאנטליה, כשעל סיפונן מאות פעילים פרו פלסטינים. הספינות, שאמורות להגיע לרצועה בסוף החודש, נושאות כ-10,000 טונות של ציוד ומזון המיועדים לתושבי רצועת עזה. במשט גם נוטלים חלק חברי פרלמנט אירופים ופעילי זכויות אדם שיקראו לישראל להסיר את המצור מעל עזה.

בשבוע האחרון קיימו בכירים במשרד החוץ שיחות עם שגרירים מהמדינות מהן יצאו הספינות וכן עם שגרירים ממדינות אירופה שאזרחיהן שטים בספינות. במהלך השיחות הבהירו הגורמים הישראלים לעמיתיהם כי האזרחים האירופים שיפרו את הסגר הימי על עזה ייעצרו. בצה"ל ובמשרד הביטחון נערכים לקראת הגעת הספינות לשטח המים הטריטוריאליים של ישראל, ואלה צפויים לחסום את דרכן של הספינות ולמנוע מהן לשוט אל עבר שטח הרצועה.

  • עוד באותו נושא:
  • משט לעזה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully