וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האיחוד האירופי: נשקול לקצץ הסיוע לרשות

לדברי נציג האיחוד בישראל, יישקל מחדש המשך הסיוע לרשות הפלסטינית בהתאם להתקדמות התהליך המדיני. "אם בסוף היום אנו לא רואים מדינה, אז מה אנחנו עושים עם הכסף?"

האיחוד האירופי עשוי לשקול מחדש את הסיוע שהוא מעניק לרשות הפלסטינית, אם לא תחול בקרוב התקדמות במשא ומתן המדיני עם ישראל. כך אמר היום (שני) נציג האיחוד בירושלים, כריסטיאן ברגר. לדבריו, האיחוד ישקול לקצץ את הסיוע השנתי לרשות, שעומד כיום על 300 מיליון אירו ונועד לסייע לפלסטינים בהקמת מדינה עצמאית.

ברגר ציין כי משלחת של הפרלמנט האירופי המבקרת השבוע בישראל וברשות הפלסטינית בהחלט עשויה לשאול: "אם בסוף היום אנו לא רואים מדינה, אז מה אנחנו עושים עם הכסף?". ברגר הוסיף, כי אם תחול פריצת דרך, אז סביר שתמיכת האיחוד תגדל.

בקרוב יחל האיחוד בדיונים על תקציבו לשנים 2013 עד 2020. לדברי שגריר האיחוד האירופי בישראל אנדרו סטנלי, קיים ויכוח האם תקציב האיחוד צריך להתמקד בעיקר בצמצום מימדי העוני או שהוא צריך להיות מוקדש למיזמים שמקדמים את המטרות הגיאופוליטיות שלו.
.
כ-71 מיליון אירו מחבילת הסיוע של האיחוד מיועדת לתמיכה בתכניתו של ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד להקמת מוסדות של מדינה עצמאית. לדברי ברגר, התכנית מתקדמת לפי התכנון. אולם, פיאד צפוי לבקש סיוע נוסף כדי לכסות גירעונות בתקציב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully