וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשכת הנשיא: פרס לא הציע נשק גרעיני לדרא"פ

גורמים בלשכת הנשיא הכחישו את הפרסומים בעיתון "הגרדיאן" לפיהם במהלך כהונתו כשר ביטחון הציע פרס נשק גרעיני לדרום אפריקה. "נתבע מהעיתון את פרסום העובדות הנכונות"

תאגיד כאן

(באדיבות הערוץ הראשון)

בלשכת נשיא המדינה שמעון פרס הכחישו הבוקר (שני) את הפרסומים בעיתון הבריטי "הגרדיאן" לפיהם נשיא המדינה, במהלך כהונתו כשר ביטחון בשנות ה-70, הציע נשק גרעיני לדרום אפריקה בימי האפרטהייד במדינה. גורמים בלשכת הנשיא אמרו כי "אין שום שחר, ואין שום יסוד במציאות לפרסום". דוברת הנשיא איילת פריש אמרה בתגובה כי היא "מצרה על כך שהעיתון לא פנה לבית הנשיא כדי לקבל תגובה. אנחנו מתכוונים לשגר מכתב חריף בעניין למערכת 'הגרדיאן' ולתבוע את פרסום העובדות הנכונות".

הלילה חשף עיתון ה"גרדיאן" הבריטי בכותרתו הראשית מסמכים סודיים של דרום אפריקה, לפיהם ישראל הציעה למכור ראשי נפץ גרעיניים למשטר האפרטהייד באמצע שנות ה-70. אם הדברים נכונים, הרי שמדובר במסמכים רשמיים ראשונים המוכיחים שלישראל יש נשק גרעיני.

לדברי העיתון, מדובר בתיעוד פגישה בין בכירים משתי המדינות בשנת 1975. בפגישה ביקש שר ההגנה הדרום אפריקאי פי.וו בות'ה ממקבילו הישראלי שמעון פרס ראשי נפץ. פרס השיב לבות'ה בהצעה למכור ראשי נפץ "בשלושה גדלים", לשון העיתון. השניים אף חתמו על הסכם רחב היקף שחיזק את קשרי הצבא בין המדינות בתוכו נאמר כי יש לשמור את "עצם קיום המסמך" בסוד.

המסמך נחשף בידי איש האקדמיה האמריקאי, סשה פולקאו סורנסקי, בספרו על היחסים הקרובים בין המדינות. כאמור, באם יימצא אותנטי, מהווה המסמך הוכחה מוצקת לקיומם של ראשי נפץ גרעיניים בידי ישראל, שנקטה עד היום במדיניות של עמימות בכל הנוגע להחזקת ראשי נפץ מסוג זה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully