וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'מייקה: מצב חירום הוכרז בבירה קינגסטון

ממשלת ג'מייקה הכריזה על מצב חירום במספר שכונות בעיר הבירה קינגסטון. זאת לאחר שתומכיו של ברון סמים תקפו תחנות משטרה במחאה על הכוונה להסגירו לארצות הברית

ממשלת ג'מייקה הכריזה הלילה (שני) על מצב חירום בשני אזורים בעיר הבירה קינגסטון בעקבות התקפה על תחנות משטרה בעיר. תומכיו של ברון סמים העומד בפני הסגרה לארצות הברית חשודים בביצוע ההתקפות בירי ובבקבוקי תבערה. ראש ממשלת ג'מייקה ברוס גולדינג כינה את האירועים "התקפה מחושבת על סמכות המדינה", והבטיח כי הפושעים לא ינצחו.

ההסלמה החלה בשבוע שעבר לאחר שהרשויות הודיעו כי הן מתכוונות לעצור את כריסטופר "דודוס" קוק לאחר שארצות הברית ביקשה להסגירו בחשד לסחר בקוקאין ולהברחת נשק. תומכיו הקימו מחסומים בשכונה בו קוק נמצא על פי החשד, והודיעו כי יגנו עליו. לפי ה-BBC, קוק טוען כי הוא מנהיג קהילתי, ותומכיו רואים בו כמי שממלא תפקיד שהממשלה אמורה לעשות.

בהודעה על מצב החירום אמר ראש הממשלה גולדינג כי כוחות הביטחון "ינועו במהרה כדי להביא את המצב הנוכחי תחת שליטה. גורמים פליליים הנחושים לפעול באלימות ולגרום למהומה ייעצרו". מצב חירום יימשך כחודש, והוא מאפשר למשטרת ג'מייקה לבצע חיפושים ללא צווי מעצר ולהגביל את חופש התנועה באזורים בהם פרצו המהומות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully