וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ד' קוריאה: על הצפון להעניש האחראים להטבעה

נשיא דרום קוריאה התייחס לדו"ח שקבע כי הצפון אחראי להטבעת ספינת חיל הים וקרא לצפון להתנצל. "אם הצפון ימשיך בתירוציו לא יהיה לו מקום בין אומות העולם"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

נשיא דרום קוריאה לי מיונג-באק אמר היום (שני) כי ארצו תבקש ממועצת הביטחון של האו"ם לבדוק את טענתה כי צפון קוריאה אחראית להטבעתה של ספינת חיל הים הדרום קוריאנית וקרא לפעולה זו של הצפון "פרובוקציה צבאית". בנוסף אמר לי כי דרום קוריאה תסגור באופן מיידי את נתיבי הים בפני כלי שיט של צפון קוריאה ותנתק את רוב הקשרים הכלכליים עמה.

בנאום טלוויזיוני קרא לי לצפון קוריאה להתנצל על הטבעת ספינת חיל הים הדרום קוריאנית צ'אונן, שגבתה את מותם של 26 חיילים דרום קוריאנים, ולהעניש את האחראים לשיגור הטורפדו שהביא לטביעתה. "אם צפון קוריאה תמשיך לתרץ תירוצים ולטעון טענות פרועות כפי שעשתה בעבר, לא יהיה להם מקום בין אומות העולם", אמר לי בנאומו הראשון המתייחס לממצאי הדו"ח שפורסם בשבוע שעבר ממנו עלה כי הצפון אחראי למתקפה שהביאה לטביעת הספינה.

בנאומו התייחס לי לפרובוקציות אחרות שביצע הצפון מאז המלחמה בין שתי הקוריאות בשנות ה-50 של המאה שעברה, ביניהן התנקשות בחברים במשלחת הנשיאותית במיאנמר בתחילת שנות ה-80 והפצצת מטוס של חברת התעופה "קוריאן אייר ליינס" ב-1987. "פעמים רבות סבלנו בשקט את האכזריות של צפון קוריאה", אמר לי. "עשינו כך מכיוון שתמיד הייתה לנו נהייה אמיתית אחר שלום בחצי האי הקוריאני. אך עכשיו הדברים שונים".

עוד אמר נשיא דרום קוריאה כי ארצו תמשיך בעיקרון של "הרתעה פרואקטיבית". אם ייכנסו ללא רשות למים הטריטוריאליים שלנו, למרחב האווירי שלנו או לשטחנו, ננהג באופן מיידי בהתאם לזכותנו להגן על עצמנו". שר ההגנה של דרום קוריאה אמר כי הצבא הדרום קוריאני יגדיל את המעקב אמר הצפון וינהל תרגיל נגד צוללות יחד עם ארצות הברית מאוחר יותר השנה.

הבית הלבן גיבה את תוכניתו של נשיא דרום קוריאה להעניש את הצפון. "אנו תומכים בדרישתו של הנשיא לי כי על צפון קוריאה להתנצל באופן מיידי וכי עליה להעניש את האחראים למתקפה. חשוב מכל, עליה להפסיק את התנהגותה הלוחמנית והמאיימת", אמר דובר הבית הלבן רוברט גיבס. "תמיכת ארצות הברית בהגנתה של דרום קוריאה היא חד משמעית והנשיא אובמה הורה למפקדי צבא ארצות הברית לעמוד בתיאום עם מקביליהם בדרום קוריאה על מנת להבטיח את מוכנותם ולעזור בהרתעת הצפון מביצוע מעשים תוקפנות נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully